Alfa Romeo Forums banner
401 - 409 of 409 Posts
Hallo mensen,
Ik heb hulp nodig met de toerentellerdraad die naar de bobine gaat, voor mijn TS.
Als deze is aangesloten, gaat de auto niet uit. De isolatie is erg slecht en het is waarschijnlijk verbonden met iets dat er constant stroom op zet.
Als deze is losgekoppeld, werkt mijn toerenteller niet, ik kan de toeren niet zien, dus ik wil de hele draad vervangen.
Met een oscilloscoop kreeg ik de puls op de witte draad op de D-connector op het instrumentenpaneel, dus ik denk dat dat de draad is om mee te beginnen.
Kan iemand mij vertellen of die draad van de D-connector naar de ECU gaat, en van de ECU een andere draad naar de bobine, of dat de witte draad rechtstreeks op de bobine is aangesloten?
Ik heb het in schema's gezocht, maar kon er geen vinden die van de bobine naar ergens gaat.

Discussion starter · #402 ·
Hallo mensen,
Ik heb hulp nodig met de toerentellerdraad die naar de bobine gaat, voor mijn TS.
Als hij is aangesloten, gaat de auto niet uit. De isolatie is erg slecht en hij is waarschijnlijk verbonden met iets dat er constant stroom op zet.
Als ik hem loskoppel, werkt mijn toerenteller niet, kan ik geen toeren zien, dus ik wil de hele draad vervangen.
Met een oscilloscoop kreeg ik de puls op de witte draad op de D-connector op het instrumentenpaneel, dus ik denk dat dat de draad is om mee te beginnen.
Kan iemand me vertellen of die draad van de D-connector naar de ECU gaat, en van de ECU een andere draad naar de bobine, of dat de witte draad direct op de bobine is aangesloten?
Ik heb in schema's gezocht, maar kon er geen vinden die van de bobine naar ergens gaat. View attachment 1712560
View attachment 1712559
View attachment 1712558
Ik heb geen bedradingsschema voor Series One TS met spoelen en twee verdelers. Echter, op serie één 164 12v V6 gaat de tweede grotere 2,5 mm witte draad van A8 spoel aansluiting 1 naar pin 1 in S11 ECU en de tweede kleinere 1 mm bruin-witte draad verlaat aansluiting 1 A8 en wordt weer wit bij G154 connector en eindigt bij C10 instrumentenpaneel connector D pin 5
s

Ik heb geen bedradingsschema voor Series One TS met spoelen en twee verdelers. Echter, op serie één 164 12v V6 gaat de tweede grotere 2,5 mm witte draad van A8 spoelterminal 1 naar pin 1 in S11 ECU en de tweede kleinere 1 mm bruin-witte draad verlaat terminal 1 A8 en wordt weer wit bij G154 connector en eindigt bij C10 instrumentenpaneel connector D pin 5
s
In mijn geval gaat er maar één draad van de spoel, waarschijnlijk een gemeenschappelijk einde voor beide, één van de ecu en één van G154. Ik zal het beter moeten bekijken. Bedankt voor de hulp.

Ik heb geen bedradingsschema voor Series One TS met spoelen en twee verdelers. Echter, op serie één 164 12v V6 gaat de tweede grotere 2,5 mm witte draad van A8 spoel terminal 1 naar pin 1 in S11 ECU en de tweede kleinere 1 mm bruin-witte draad verlaat terminal 1 A8 en wordt weer wit bij G154 connector en eindigt bij C10 instrumentenpaneel connector D pin 5
s
Hallo Steve,
Ik wil je nogmaals bedanken. Het is me gelukt, de toerenteller werkt. Het is hetzelfde als op 12v V6. De witte draad gaat van het instrumentenpaneel naar G154, en van G154 bruin-witte draad naar de negatieve pool van de spoel.

Discussion starter · #406 ·
Informatie over de spilager voor 24v en 12v Alfa V6 motoren

Bijgewerkte info
Informatie over de spilager voor 24v en 12v Alfa V6 motoren

Ter info voor 2022

91-93 164 12v ABS-sensorkabels
Bosch # Alfa #
R/R sensor/kabel 0265001073 60508251
L/R sensor/kabel 0265001074 60508250
R/F sensor/kabel 0265001251 60545850
L/F sensor kabel 0265001250 60545849
Hoi Steve,

Ik heb gezocht naar alle oem-nummers voor abs-sensoren. Maar ze zeggen altijd "niet op voorraad". Weet je waar ik linker voor- en linker achter-abs-sensoren kan vinden voor mijn 164 2.5 td 1994. Ik heb ook de foutcode "37". Weet je waar ik moet zoeken naar de bedradingsfout van de rempositieschakelaar? Groeten /Jörgen

Discussion starter · #408 ·
Hoi Steve,

Ik heb gezocht naar alle oem-nummers voor abs-sensoren. Maar ze zeggen altijd "niet op voorraad". Weet je waar ik linker voor- en linker achter abs-sensoren kan vinden voor mijn 164 2.5 td 1994? Ik heb ook de foutcode "37". Weet je waar ik moet zoeken naar de bedradingsfout van de rempositieschakelaar? Groeten /Jörgen
Ik weet niet w
Hoi Steve,

Ik heb gezocht naar alle oem-nummers voor abs-sensoren. Maar ze zeggen altijd "niet op voorraad". Weet je waar ik linker voor- en linker achter abs-sensoren kan vinden voor mijn 164 2.5 td 1994? Ik heb ook de foutcode "37". Weet je waar ik moet zoeken naar de bedradingsfout van de rempositieschakelaar? Groeten /Jörgen
Nee, ik weet niet waar ik ABS-kabels kan vinden.
Code 37 is voor de remlichtschakelaar op het rempedaal. Werken je remlichten? Er zit een ingegoten shunt in de bedrading bij de schakelaar die bekend staat als defect bij facelift-modellen.

401 - 409 of 409 Posts