Alfa Romeo Forums banner
21 - 40 of 84 Posts
Discussion starter · #22 ·
Hier is een andere thread die je nodig hebt: Montreal Stuurhuis Verwijdering

Mijn favoriete manier om Alfabb te doorzoeken voor een bepaald onderwerp is om Google als zoekhulpmiddel te gebruiken. In dit geval heb ik "Alfabb Montreal Burman" ingevoerd en het werkte.
Bedankt!! Oh goed advies. Zoekmachines van forums zijn nutteloos, slim idee.

Ik ben dol op de kleur en de auto ziet er prachtig uit. Alle mechanische onderdelen worden gesorteerd. Mijn eigen aanpak is om al het werk uit het verleden te bekijken alsof het niet is gebeurd en gewoon helemaal opnieuw met de auto te beginnen. Doe alles naar eigen tevredenheid en je zult niet teleurgesteld zijn. De motor en de transmissie zijn het goud. Omdat hij in feite op een GTV-chassis rijdt, kijk naar Alfaholics-componenten wanneer je onderdelen in de ophanging en de remmen gaat vervangen... ze zouden de prestaties aanzienlijk kunnen verbeteren. Het is waarschijnlijk het beste om de problemen per groep te sorteren en er één af te handelen voordat je aan een andere begint... zoals de transmissie repareren en dat uit de weg ruimen, de Spica-pomp naar Wes Ingram sturen en die afmaken en opzij zetten, alle kleine problemen in de motorruimte oplossen en ten slotte de motor aanpakken. Gewoon mijn mening over hoe ik het zou aanpakken. De reden dat ik de motor als laatste plaats is omdat je hem niet echt kunt beoordelen als al die andere dingen het rijgedrag van de auto beïnvloeden. En dat geeft je de tijd om in de motor te kijken, dingen te meten en een lijst te maken van dingen die hij zou moeten krijgen... oliepomp, waterpomp, ontstekingssysteem, enz. Hoe dan ook, je glimlacht al en weet wat je doet, dus veel plezier.

Discussion starter · #24 ·
Eens en vergelijkbaar met mijn aanpak. Moet het eerst aan de praat krijgen en bestuurbaar maken... onzeker wat het exacte probleem is van het te rijk lopen. Ik heb voornamelijk brandstof uit het spica-logische gedeelte gezogen en zal de motorolie verversen die een kleine hoeveelheid brandstofgeur heeft, en een proefrit maken en kijken of de spica niet meer rijk is (en de oorzaak daarvan) of, hoe dan ook, of de spica nog steeds brandstof omzeilt... in dat geval... Ingram reageert niet op vragen, maar de site zegt dat het $6k kost alleen al voor de revisie van de pomp en exclusief injectoren of andere onderdelen... dus... dat klinkt niet rationeel of haalbaar voor mij. Ik weet zeker dat er anderen zijn die kunnen helpen als deze test dit weekend meer terminale spica-problemen aan het licht brengt. Hoe dan ook - het lijkt me vreemd om zowel rijk te zijn als brandstof (intern via pompen) te omzeilen, dus ik hoop dat met TA en CSS geverifieerd en werkend alles goed gaat dit weekend. Ik geloof dat ik het waterlek heb opgelost, maar nogmaals, ik zal het ontdekken. Als het min of meer goed loopt, wordt de stuurinrichting uitgestuurd om te worden gereviseerd, zodat deze correct kan draaien. De afgelopen 2 dagen besteed aan het weer in elkaar zetten van de spica en het schoonmaken van de bedrading en de aansluitingen van de startklemmen om de kans op kortsluiting te elimineren.

fwiw/toekomstige referentie: spica verbruikt ongeveer 10 oz olie. En de "accel"-kabel waar niemand feedback op had, wordt aangesloten op de gasklepstang aan de firewall bij de rembekrachtiger. (Ik heb de mijne nog steeds losgekoppeld)

De vorige eigenaar ontkent alle kennis van de problemen en verwijst naar "verzendbedrijf moet alles beschadigd hebben". Sommige mensen zuigen gewoon.

Hallo Rod - Ik heb er ook een! Ik woon vrij dicht bij Mark - hij heeft me er erg mee geholpen. Ik heb vandaag met Karl gebeld - erg behulpzaam.

De mijne is ook mooi, maar loopt niet helemaal goed. De verkoper bleef me vertellen dat ik er gewoon mee moest rijden, dus dat was het eerste wat ik deed! Een paar keer urenlang gereden. De mijne loopt zeker erg rijk. Ik heb zwarte rook bij het accelereren en onverbrande brandstof komt uit de uitlaat terwijl hij opwarmt. De draaiknop op de motor stond in het midden en Mark en ik hebben hem op 15 C gezet. De mijne mist de markeringen. Er is zoveel aan de mijne gedaan - de verkoper vertelde me dat ik die draaiknop niet mocht bewegen en dat ik er alleen maar mee hoefde te rijden, maar hij loopt tot nu toe hoe dan ook erg rijk, dus ik weet het niet... Ik heb de luchtfilter nog niet verwijderd en ben nog niet in de SPICA gekomen.

Ik doe Karl's stappen in omgekeerde volgorde omdat hij Australisch is. Mijn auto kwam met 225 banden en de besturing klonk en deed allerlei rare dingen. Toen de bandenwinkel 195's monteerde, vertelden ze me dat de stuurstang een gevaarlijke hoeveelheid speling heeft, dus ik bestelde de 6 Duitse eindverbindingen en Karl's stalen verstevigingskit ook. Hopelijk is dat het voor wielen en banden. Mijn Montreal is laag en hardrijdend met gele veren en ik schraap de uitlaat over elke verkeersdrempel.

Ik heb een computer aangesloten op mijn ontstekingsspoelen met een SD-kaart erin.

Mijn lak is nieuw, maar het bubbelt op de motorkap en de wielen.

Het circuit voor de linksvoor- en rechtsachterlichten dat ook de wenkbrauwen bedient, blaast de zekering tijdens het rijden.

Mark heeft me geholpen met een olieverversing, maar ik heb de verkeerde olie erin gedaan - 5W-40 synthetisch. Ik heb 15W-40 conventionele Liqui-Moly dieselolie gekocht bij mijn vrachtwagenwerkplaats die ik er op een gegeven moment in ga doen. Ik bewaar het in de kattenbak - niet super zeker over het in mijn motor doen nu ik erover nadenk. Mijn olieaftapplug is een vierkante sanitairfitting afgedicht met draadtape.

Ik ben net mijn sleutel van de auto kwijtgeraakt - werk samen met de dealer om originele nieuwe sleutels te bestellen.

Ik zou zeggen dat de mijne er zo uitziet, maar hij knalt en sputtert als het toerental weer daalt. Klonk ook meer zo toen ik hem voor het eerst kreeg, maar na het verversen van de olie was hij een stuk stiller en soepeler.

Eens en vergelijkbaar met mijn aanpak. Moet het eerst aan de praat krijgen en bestuurbaar maken... onzeker wat het exacte probleem is van het te rijk lopen. Ik heb voornamelijk brandstof uit het spica-logische gedeelte gezogen en zal de motorolie verversen die een kleine hoeveelheid brandstofgeur bevat, en een proefrit maken en kijken of de spica niet meer rijk is (en de oorzaak daarvan), of, hoe dan ook, als de spica nog steeds brandstof omzeilt... in dat geval... reageert Ingram niet op vragen, maar de site zegt dat het $6k is, alleen voor de revisie van de pomp en exclusief injectoren of andere onderdelen... dus... dat klinkt niet rationeel of haalbaar voor mij. Ik weet zeker dat er anderen zijn die kunnen helpen als dit weekend meer terminale spica-problemen aan het licht komen. Hoe dan ook - het lijkt me vreemd om zowel rijk te zijn als brandstof te omzeilen (intern via pompen), dus ik hoop dat met TA en CSS geverifieerd en werkend alles dit weekend goed gaat. Ik geloof dat ik het waterlek heb opgelost, maar nogmaals, ik zal het ontdekken. Als het min of meer goed loopt, wordt de stuurinrichting uitgestuurd om te worden gereviseerd, zodat het correct kan draaien. De afgelopen 2 dagen besteed aan het terugplaatsen van de spica en het schoonmaken van de bedrading en de aansluitingen van de startklemmen om de kans op kortsluiting te elimineren.

fwiw/future reference: spica heeft ongeveer 10 oz olie nodig. En de "accel"-kabel waar niemand feedback op had, sluit aan op de gasklep-assemblage van de firewall bij de rembekrachtiger. (Ik heb de mijne nog steeds losgekoppeld)

Vorige eigenaar ontkent alle kennis van de problemen en verwijst naar "verzendbedrijf moet alles hebben beschadigd". Sommige mensen zijn gewoon waardeloos.
Fitfan…

Ik moet ontnuchterend nieuws aanbieden.

Ten eerste heb ik je verhaal niet gevolgd om een goed doordachte lijst met snelle en goedkope oplossingen te hebben. Maar misschien een paar hard geleerde wijsheden.

Wes Ingram is een heer en een professional. "Niet rationeel of haalbaar" mag nooit in zijn richting worden gewezen. Ik heb nog nooit problemen gehad om contact te krijgen, meestal via de telefoon.

Ik was de parts manager bij een Alfa-dealer in de vroege jaren 70. Destijds kostte een nieuwe Spica-injectiepomp meer dan een nieuwe motor zonder de pomp. Ik heb door de jaren heen geleerd dat de reparatiekosten van een artikel betrekking hebben op de oorspronkelijke aankoopprijs, niet op de grootte.

Als blijkt dat je Spica versleten is, voorspel ik dat je geen betere oplossing zult vinden dan Wes. Hij heeft ongeveer tien jaar geleden twee Montreal-pompen voor me gereviseerd. Ze kostten iets meer dan $3.000, inclusief injectoren en TA. Dat iets in tien jaar is verdubbeld, lijkt me zowel rationeel als haalbaar.

Met behulp van de "Oorspronkelijke prijs"-redenering zal de Montreal altijd veel duurder zijn om te onderhouden dan minder Alfa's, maar minder dan een Ferrari.

Mijn strategie bij het restaureren van een auto was "een zo goed als nieuw resultaat zoeken op alles wat restauratie nodig heeft". Dit voorkwam dat ik tijd hoefde te verspillen aan het opnieuw bezoeken van dingen die ik al had "gerepareerd". Tijd is het duurste dat ik bezit.

Dat betekent niet dat een goede restauratie elk onderdeel moet vervangen door NOS OEM. Het betekent dat ALS iets gerepareerd moet worden, geen halve maatregelen moeten worden genomen.

Ross, We moeten waarschijnlijk de conditie van de luchtfilters van uw auto's controleren. Toen de blauwe Montreal oorspronkelijk naar mij kwam, had hij een paar New Old Stock (NOS) luchtfilters die eruitzagen alsof ze versteend waren. Later zag ik een eBay-verkoper die precies dezelfde 'vintage' filters aanbood.

Terwijl we daar toch bezig zijn, zou het niet veel meer tijd/moeite kosten om de thermostaatactuator (TA) te verwijderen. ALS (let op alle hoofdletters?) de TA goed uitvalt in een pan met heet water met een thermometer en iets om de lengte van de plunjerafstand te meten, dan zou ik Steve Macaroni bellen (Karl kan hem aanbevelen!). Steve leerde Alfa-dealermonteurs hoe ze de Spica-eenheden moesten instellen en afstellen en hij heeft de benodigde gereedschappen. Hij hielp Karl ook met zijn Spica-problemen.

Mark

Ik ben er helemaal weg van hoe behulpzaam iedereen is. Ik wil graag mijn TA erbij halen en die test zeker met jou, Mark, doen. Karl vertelde me verstandig om dat eerst te doen voordat hij me de naam geeft van de SPICA-expert die hem telefonisch heeft geholpen, maar toevallig in de buurt van Atlanta woont!

Ik wil graag mijn eigen handen vuil maken voordat ik Steve Maccarone bel.

Discussion starter · #32 · (Edited)
Don,
Ik bedoelde dat in de zin van of dat is wat het repareren van een spica-pomp kost… Ik ben er vrij zeker van dat ik het voor minder met EFI zou kunnen doen en daarna een betrouwbaarder en performanter en efficiënter systeem zou hebben. Geen enkele aanval op de Ingram-business. Hoe dan ook. Nog steeds onzeker waar de problemen liggen. Als je Wes' nummer hebt, neem ik het! Volgende week zal ik erachter zijn wat het doet en niet doet en een gesprek van 15 minuten zal het waarschijnlijk allemaal beantwoorden. Ik kan zijn nummer niet vinden, geen nummer op hun website en e-mail lijkt ook niet effectief te zijn. Bezig met testen, een paar dingen evalueren. Ik waardeer het enorm dat je je wijsheid deelt!

@rharre13
Ik heb mijn ta eruit gehaald en getest. Heel eenvoudig te doen. Gewoon een beetje vervelend met krappe ruimtes en kleine bouten. Het voordeel is dat de motor een glorieus ding is als je het luchtfilter helemaal afneemt! Ik ontdekte verdachte bedrading bij de startmotor en heb een deel daarvan opnieuw gedaan.
Ik heb ook de olie in het spica-logica-gedeelte ververst. Nogmaals gemakkelijk, maar ook delicaat en vervelend / kieskeurige bouten.
…..het was zo leuk dat ik het morgenochtend weer doe! Lol
Waar bent u gevestigd? Stel me alstublieft voor aan Mark en Karl? (Schermnamen?)

Don,
Ik bedoelde dat in de zin van als dat is wat het repareren van een spica-pomp kost... Ik ben er vrij zeker van dat ik het voor minder met EFI zou kunnen uitrusten en daarna een betrouwbaarder en efficiënter systeem zou hebben. Geen enkele aanval op de Ingram-business. Hoe dan ook. Nog steeds onzeker waar de problemen liggen. Als je Wes' nummer hebt, neem ik het! Volgende week zal ik erachter zijn wat het wel en niet doet en een gesprek van 15 minuten zal het waarschijnlijk allemaal beantwoorden. Ik kan zijn nummer niet vinden, geen nummer op hun website en e-mail lijkt ook niet effectief te zijn. Werken aan het testen, evalueren van een paar dingen. Ik waardeer het enorm dat je je wijsheid deelt! Kennis en ervaring zijn onschatbare hulpmiddelen in het leven.

@rharre13
Ik heb mijn TA eruit gehaald en getest. Heel eenvoudig te doen. Gewoon een beetje vervelend met krappe ruimtes en kleine bouten. Het voordeel is dat de motor een glorieus ding is als je het luchtfilter helemaal verwijdert! Ik ontdekte verdachte bedrading bij de startmotor en heb een deel daarvan opnieuw gedaan.
Ik heb ook de olie in het spica-logische gedeelte ververst. Weer gemakkelijk maar ook delicaat en vervelend / kieskeurige bouten.
…..het was zo leuk dat ik het morgenochtend weer doe! Lol
Waar ben je gevestigd? Stel me alsjeblieft voor aan Mark en Karl? (Schermnamen?)
Ik ben enthousiast om het luchtfilter te verwijderen en die TA te testen zodra ik nieuwe sleutels heb laten maken - ben deze week mijn sleutel kwijtgeraakt.

Mark is IRONBLOCK en hij is buiten de omgeving van Atlanta met mij. Karl is robo330 en is in Michigan, waar mijn vrouw vandaan komt - ze hebben dezelfde telefooncode!

Ross, We moeten waarschijnlijk de conditie van de luchtfilters van je auto controleren. Toen de blauwe Montreal oorspronkelijk naar mij kwam, had hij een paar New Old Stock (NOS) luchtfilters die eruitzagen alsof ze versteend waren. Later zag ik een eBay-verkoper die precies dezelfde 'vintage' filters aanbood.

Terwijl we daar toch bezig zijn, zou het niet veel meer tijd/moeite kosten om de thermostaatactuator (TA) te verwijderen. ALS (let op alle hoofdletters?) de TA goed uitvalt in een pan met heet water met een thermometer en iets om de lengte van de plunjerverlenging te meten, dan zou ik Steve Macaroni bellen (Karl kan hem aanbevelen!). Steve leerde Alfa-dealermonteurs hoe ze de Spica-eenheden moesten instellen en afstellen en hij heeft de benodigde gereedschappen. Hij hielp Karl ook met zijn Spica-problemen.

Mark
ja en ja, Mark. Ik ben benieuwd hoe mijn luchtfilters eruitzien. Ik heb overwogen om filters op eBay te kopen...

Ik ben enthousiast om met jouw begeleiding onder de luchtfilterbehuizing te gaan en van daaruit verder te gaan.

Ik zei dat het zeer onwaarschijnlijk is dat u de Spica-pomp op dit moment hoeft te verwijderen. Er is veel te controleren voordat dat gebeurt. Heeft u de TA gecontroleerd om te zien of de zuiger ongeveer 7,0 tot 8,0 mm uitzet in kokend water?

Fitfan,

We hebben een interessante levensboog gezien in veel Alfa-modellen.
Als nieuw, mooi en iets duurder dan andere in massa geproduceerde sportwagens.
Kort na nieuw, dalen de waarden tot nul.
Dan krijgen velen slechte, budgetvriendelijke reparaties om ze maar aan de praat te houden.
Dan worden ze gesloopt omdat ze te duur zijn en economisch niet meer te repareren zijn, omdat er geen lonende markt is voor het resultaat.

Jaren later kijken we om ons heen en realiseren we ons wat een schatten het zijn, en de verkoopprijzen kruipen omhoog.
Degene die respectvol zijn onderhouden en niet verbasterd zijn, trekken de meerderheid van de kopers aan.
Uiteindelijk worden bepaalde modellen erkend als schatten, actief gezocht en gerestaureerd.

In de VS hebben we een lange traditie van "hot ridding".
Het is erg lastig om een Mustang of Camaro uit de jaren 60 of 70 in de originele staat aan te treffen.

Alfa's zijn niet hetzelfde.
Toekomstige kopers zullen "verbeteringen" niet belonen.
Ik heb me schuldig gemaakt aan het aanbrengen van mijn eigen verbeteringen tijdens restauraties, maar ik ben er zeker van dat deze hun wederverkoopwaarde negatief hebben beĂŻnvloed.

De Montreal-motor is een zeldzaam juweel.
Als je de devaluatie van een toekomstige verkoop in overweging neemt, zal de prijs van ELKE modificatie de kosten van topreparaties met originele componenten overtreffen.

Ik was onmetelijk tevreden toen ik mijn Monty-motor reviseerde en hem kon afstellen zoals hij bedoeld was.
Gemakkelijk starten, uitstekend stationair draaien, fantastisch vermogen.
Het enige negatieve is het brandstofverbruik bij langzaam cruisen in de stad.

Ik moet zeggen dat we regelmatig iets in de orde van grootte van 14,0 mpg tot 17,5 mpg in de stad kregen. Op de snelweg verbeterde het brandstofverbruik dramatisch. We hebben een aantal langeafstandsevenementen gedaan, Michigan naar Montreal, Canada en terug (twee keer), en 3 andere Michigan Mille-evenementen. Ze waren allemaal in de orde van 1.000 mijl over een periode van 3 tot 4 dagen. Met een gemiddelde van 75 tot 80 mph hebben we 21,0 tot 23,5 mpg gezien. Het hangt ook af van hoe de auto wordt bestuurd. Ik geloof niet dat iemand van ons onze Montreal bezit of bestuurt voor de kilometerstand! Wat ik probeer te zeggen is dat de auto zeer goed bestuurbaar en lonend is op de snelweg. En alles is zoals het gebouwd is, wat standaard betekent. Ik ben het er volledig mee eens met Don dat het in de lange termijn voordelig voor je zal zijn om je auto standaard te laten. "Hot Rodding" zal het niet zijn.

Dat zijn de kilometerstanden die ik vroeger zag.

De auto's waarin ik in de jaren 60 en 70 reed, deden ongeveer hetzelfde, maar met minder opwindende prestaties. In mijn familie hadden we mijn 56 Ford Fairlane met T-Bird “Interceptor” 312 V8, de 67 Chrysler 300 van mijn vader met 440 Wedge en de 66 Pontiac Bonneville “Land Yacht” van mijn moeder met dilithium warp-core motor. Geen van deze overschreed ooit 20 MPG, zelfs niet bergafwaarts.

Een moderne WRX zal lussen rond een Monty zoomen, maar... Wie maakt het wat uit?

21 - 40 of 84 Posts