Alfa Romeo Forums banner

Bosch ontstekingsmodules voor Milano/GTV6

37K views 99 replies 14 participants last post by  alfasudz  
#1 ·
De originele Bosch-module voor GTV6/Milano is 0 227 100 111. Er zijn veel Bosch-modules die er hetzelfde uitzien en vergelijkbare nummers hebben, maar het is moeilijk om het verschil te bepalen. Ik kocht een 0 227 100 100-equivalent op eBay New Ignition Module Bosch for Lada, VW Golf, Jetta. Made In Usa - BM300 | eBay in de veronderstelling dat het vergelijkbaar zou zijn. Ik heb er vandaag een van elk getest en ze presteren verschillend. De 111 is een "slimme" module en moduleert de verblijfshoek en de spoelstroom om de gemiddelde stroom onder de 0,7 ampère te houden. De 100-module is niet "slim" en stuurt de spoel aan in overeenstemming met de verblijfscyclus van het signaal dat hij ontvangt. Het is een goede keuze voor een Megasquirt-ontsteking waarbij de verblijftijd wordt bestuurd door MS, maar het zal waarschijnlijk de spoel verbranden als deze rechtstreeks van de Hall-pickup wordt aangestuurd, zoals bij Milano's en GTV6's.

#2 · (Edited)
Ik heb geprobeerd een andere Bosch-module te gebruiken als vervanging, maar de auto start niet en moest de originele Bosch 0 227 100 111 gebruiken. Ik heb geprobeerd de auto te starten met de nieuwe Bosch-module en hij liep maar een paar seconden. De 2.5 en 3.0 gebruiken dezelfde module en hebben twee verschillende Milanos. Ik heb een gebruikte module besteld bij Alfa Parts Exchange, twee gebruikte modules uit Duitsland en een gebruikte module en bobine uit Israël, omdat ik een Milano heb die niet wil starten. Ik heb de goede module verwisseld en hij werkt in beide auto's. Ik weet niet wat de GTV6 gebruikt, maar het kan dezelfde module zijn.

#6 ·
Er zijn veel Bosch-modules in de 0227-serie en ik heb ooit veel tijd besteed aan het proberen te achterhalen welke precies hetzelfde waren en wat de verschillen waren tussen andere, maar ik was niet succesvol. Kunt u verwijzen naar de gegevens die de Beru-equivalenten tonen?

#12 · (Edited)
Ik zie vervangingen voor de Bosch 0 227 100 123 op eBay voor ongeveer $30. Product hoeft niet van Bosch te zijn.

Voor deze prijzen heb ik verschillende aftermarket reserveonderdelen voor de Bosch-eenheden (een van de Bosch-eenheden is al defect) die in onze LS worden gebruikt.

#15 · (Edited)
Ik heb een nieuwe Bosch 0 227 100 123 module gekocht en de motor liep niet langer dan vijf seconden.
Misschien was de aansluiting dan verkeerd? Gekocht bij een dealer, een nieuwe, niet-functionerende eenheid moet kosteloos worden vervangen.

Hoe dan ook, altijd beter met het originele apparaat dan een kopie uit China :) Het origineel wordt daadwerkelijk in de VS gemaakt.

https://www.bosch-automotive-catalo...0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_count=1&autoLoad=1

Attachments

#16 ·
Ik heb de unit gekocht bij een onafhankelijke BMW-reparateur en men heeft me verteld dat hij wel of niet kan werken. Ik heb de module in twee Milano's geĂŻnstalleerd en had hetzelfde resultaat. Ik heb drie gebruikte modules gekocht en zal zien wat er gebeurt. Het vinden van vervangende onderdelen voor een dertig jaar oude auto is eindeloos en het ontstekingssysteem van de Milano heeft een Hall-detectordistributeur, een Hall-detectormodule en twee computerboxen die moeilijk te vinden kunnen zijn.

#18 ·
Ik zie op schema's dat de aansluiting van de originele 0 227 100 017 heel anders is dan de aansluiting van de 0 227 100 123. Dat zou geen groot probleem moeten zijn, zolang je maar weet hoe je de latere BIM 123 moet aansluiten. De originele unit heeft echter één draad met afscherming van de inductieve sensor in de verdeler, terwijl de 123 twee draden met afscherming van de verdeler heeft. Verkeerd aansluiten van die draden kan signaalverlies veroorzaken! Schema van originele BIM017 en de vervanger BIM 123

Attachments

#19 · (Edited)
De bovenstaande diagrammen zijn voor een vroege GTV6 met een inductieve sensor. Van 84 - 86 hadden ze Hall-pickups die een module gebruikten van het type waarnaar ik in bericht #1 verwees. Dit is dezelfde module die op Milanos wordt gebruikt. Een inductieve (VR) pickup moet een module hebben die is ontworpen om het low-level signaal te gebruiken dat hij genereert. Het werkt niet met een module die is ontworpen om te werken met de 12V blokgolf die wordt gegenereerd door de hall-sensor en de hall-sensor werkt niet met een module die is ontworpen voor een inductieve sensor.
Als u niet zeker weet welk type pickup u heeft, verwijder dan de verdelerkap. De inductieve sensor wordt afgevuurd door een 6-puntige stervormige rotor. De Hall-sensor wordt geactiveerd door een roterende metalen bus met 6 sleuven eruit.

#20 ·
Mij werd verteld dat de Bosch 0 227 100 123 een vervanging was voor Bosch 0 227 100 111 en zou moeten werken, maar geen van beide Milano's zal met deze nieuwe Bosch-module draaien. De 1987 Milano Silver en 1988 Milano Verde hebben dezelfde Bosch-module en ik heb er een vervangen omdat ik dacht dat ik een ontstekingsprobleem had, maar dat was het probleem niet. Helaas ben ik de originele module kwijtgeraakt en heb ik vier gebruikte modules gekocht. Ik zal ze alle vier testen en hopen dat er eentje werkt.

#21 ·
Ik vermoed, zowel uit uw ervaring als uit de bovenstaande circuits, dat de 123 geen vervanging is voor de 111 en dat iemand een fout heeft gemaakt toen dat werd gepubliceerd.
Ik heb alleen maar goede gebruikte Bosch-modules goed zien werken, maar ik heb de BERU nooit geprobeerd. Ik bezit nu geen V6 Alfa meer, dus ik zal geen verdere experimenten meer doen.

#22 ·
Ik waardeer je hulp en zal kijken of de vier gebruikte modules die ik van drie verschillende bronnen heb besteld, mijn probleem oplossen. Ik heb een gebruikte Bosch 0 227 100 111 die niet werkt in beide Milano's. Ik bel Larry Dickman bij Alfa Parts Exchange en hij noemt me de Milano-man en hoop dat hij nog lang in zaken blijft.

#23 · (Edited)
OK, het lijkt erop dat we op de verkeerde plek hebben gezocht! Op zoek naar vervanging van de inductieve trigger, terwijl de behoefte eigenlijk een vervanging van de hall-trigger was. Ik heb een verdeler voor 3L 75, die ik heb geopend en die de trommel heeft met 6 sleuven voor de hall-trigger. Deze verdeler, die mogelijk ook op de late GTV6's is gebruikt, heeft het Bosch-nummer 0 237 322 001. De juiste ontstekingsmodule hiervoor is dus 0227 921 036. Degene om naar te zoeken, volgens de Bosch-catalogus. Hopelijk meer succes hiermee!

Toevoegen aan winkelwagen :)
https://www.epartsland.com/products/alfa-romeo-75-milano-3-0-ignition-spark-box-0227921036

Attachments

#24 · (Edited)
Ik heb twee gebruikte Bosch 0 227 100 111 ontstekingsmodules uit Duitsland ontvangen en beide modules werken. Ik heb ook een andere gebruikte Bosch 0 227 100 111 module ontvangen die niet werkt. Ik heb geen bobine/module uit Israël ontvangen en zal kijken of het werkt. Ik heb momenteel een reservemodule en bobine en twee kapotte modules met een nieuwe Bosch 0 227 100 123. Ik zal de nieuwe module waarschijnlijk terugsturen naar de BMW-werkplaats omdat deze in BMW-auto's kan worden gebruikt. Ik heb een gebruikte Bosch-verdeler gekocht en zou deze moeten installeren en kijken of hij werkt. Dit is het probleem van het bezitten van twee oude Milano's en ik koop onderdelen waar ik ze kan vinden. Ik heb veel nieuwe en gebruikte Milano-onderdelen in mijn garage, waaronder een gebruikte 164L-motor. Ik heb er serieus over nagedacht om een nieuwe Giulia QV te kopen en de twee Milano's met pensioen te sturen. Ik rijd er al sinds 1988 in en het zijn goede auto's wat mij betreft. Ik zou iedereen willen waarschuwen die denkt dat hij een gebruikte Milano kan kopen vanwege de onderdelensituatie. Ik heb ook warmtegeleidende pasta op de onderkant van de module aangebracht.

#25 · (Edited)
De ontstekingsmodule 0 227 100 111 werkt als een directe vervanging voor de lichtmetalen behuizing 0227 100 017.
Ik heb de mijne verwisseld, mijn auto heeft de two-wire VR inductieve pick-up verdeler. Ik heb de module gebruikt van mijn afgeschreven ALFA75 die de three wire hall effect pick-up heeft. Het werkt perfect zonder oververhitte spoelen, slechte prestaties of misfires, zolang je het hele ontstekingssysteem correct bedraad hebt.
Mijn lichtmetalen behuizing 0 227 100 017 amp had deze gekleurde draden die als volgt worden aangesloten op de 0 227 100 111:

zwart/wit.......................................aansluiten op #1
zwart...............................................................#2
groen/zwart .....................................................#4

De 2 draden van de verdeler zijn als volgt
groen en afscherming
groen...............................................................#5
afscherming...............................................................#3
#6 en 7 worden niet gebruikt
Je kunt een BOSCH 0 227 100 111, een Tridon TIM 017, Fuelmiser CM413 of een BERU ZM 001 gebruiken als directe vervanging voor de lichtmetalen behuizing 0 227 100 017.
Je hebt een Bosch EV1 7-pins connector nodig. Er hoeven geen andere onderdelen te worden vervangen of aangepast.

Attachments

#26 ·
alfaparticle

Kan het zijn dat de sinusgolfpuls die door de eerdere inductieve pick-up wordt gegenereerd, nog steeds wordt gelezen door de ontstekingsmodule omdat deze slechts één keer per motoromwenteling een signaal ontvangt?
Dus of het nu een sinusgolfpuls is van de tweelings inductieve pick-up verdeler of een blokgolfpuls van het drielings hall-effect systeem, de ontstekingsmodule leest de puls omdat ze met dezelfde snelheid pulseren.

Proost Sportiva

#27 ·
Heb je een sinusgolf van de VR-sensor gezien? Ik heb niet precies degene gehad die op de vroege GTV6 op de bank wordt gebruikt, maar ik heb wel andere VR-sensoren gehad en die gaven kortdurende spanningspieken.
Het is een raadsel voor mij hoe je de jouwe hebt laten werken.