Alfa Romeo Forums banner
481 - 499 of 821 Posts
Discussion starter · #481 ·
Even ter controle:
E-44 was een GTA die omgebouwd werd tot een widebody met de klassieke voorkant.

E-43/E-101 zou dezelfde 1750 GTAm auto moeten zijn vanwege details zoals de dwarsbalk in de rolkooi, de kleurstellingen, sticker details en andere dingen.

Ciao, Olaf 👌🍀

Griekse GTAms:
Ik was de afgelopen jaren gefocust op andere Alfa Romeo's, dus ik ben misschien niet op de hoogte van de Griekse auto's.

De eerste GTAm die naar Griekenland kwam, had dezelfde kleurstelling als de twee Belgische Grafo-GTAms voor de 24 uur van Francorchamps in 1971 met Jean-Claude Franck/Robert Derom en Gérald Simonis/Luc Goris. Ze waren wit met gouden Kent-sponsoring. Ik kan de kleur van de Griekse auto niet vertellen, aangezien ik alleen zwart-wit foto's heb verzameld.

De eerste gedocumenteerde deelname voor de Griekse GTAm is mogelijk de race van 25-07-1971 op het vliegveld van Tatoi(?) op Kriti/Kreta/Kreta met startnummer 6(?) (Edit: er waren blijkbaar twee evenementen gegeven voor die datum, één op een vliegveld in Kriti en een andere in Tatoi, dat zich in Athina/Athene/Athen bevindt en het is niet bevestigd dat de foto's met nr. 6 echt van die datum zijn). Dit is hetzelfde weekend als de 24 uur van Spa, dus het kan niet een van de Belgische auto's zijn. De volgende deelname voor de GTAm die ik heb geregistreerd, was de race van 03-10-1971 in Ródos/Rhodos/Rhodos met nr. 6; daar wordt de GTAm van Lakis Fotiadis getoond met grote achterlichten voor een late auto. Dit was de race waarin Yannis "Mavros" Meimaridis zijn fatale ongeluk had met de GTA. Ongeveer een maand later was er nog een race in Tatoi, waarin Mavros' teamgenoot Fotiadis met nr. 7 zijn laatste race reed, aangezien hij nog steeds niet fit was om te rijden na de tragische dood van zijn vriend, hij sloeg de race over.

Image

Er waren nog een paar andere races dat jaar waarvoor ik geen datum heb: in Kérkyra/Corfu/Korfu reed de GTAm mogelijk met nr. 7, de beschrijving van de afbeelding schreef ook Ródos/Rhodos/Rhodos 1970, maar op dit moment lijken er geen late GTAm's te zijn gebouwd. Verder reed Mavros de heuvelklim Omalos op Kriti/Kreta/Kreta met nr. 3. Dus Mavros en Fotiadis wisselden de GTA en de GTAm binnen het team in de loop van 1971 en deze races moeten voor de dood van Mavros zijn geweest. Bij de heuvelklim Mont Parnassós in 1971 zou een GTAm betrokken zijn geweest bij een fataal ongeluk, maar ik heb geen tweede GTAm zien racen of meer over dit evenement gelezen.

Het seizoen 1972 zag opnieuw slechts één GTAm in Griekenland, maar hij had een nieuwe kleurstelling vanwege de nieuwe sponsor van het Motor Hellas-team, Castrol. Mijn eerste record is de race van 02-04-1972 in Tatoi met nr. 6, Georges Moschous was de nieuwe coureur. Maar de auto had nu kleine achterlichten. 29-08-1972 of 03-09-1972 Moschous reed in Voula met nr. 4, en 28-01-1973 opnieuw in Tatoi reed Moschous met nr. 6. Verdere races zonder datum waren in Tatoi met nr. 3 (grote achterlichten) en een heuvelklim in Athína/Athene/Athen, racenummer onbekend (kleine achterlichten). Aangezien de andere kleurstelling in de loop van het seizoen niet werd gewijzigd, is het zeer waarschijnlijk dat de auto begin dat jaar betrokken was bij een achterongeluk en dat de beschadigde achterkant werd gerepareerd met een nieuw paneel van de oudere versie. In beide jaren had de auto dit "E 43" kenteken, wat een soort dealerregistratie was.

Image

Image

In een van de volgende seizoenen 1973 of 1974 werd een GTAm met een nieuwe kleurstelling geracet met nr. 5 in Tatoi. Hij had dezelfde uitstraling als in 1971/1972 met een vergelijkbare rolbeugel binnenin en de Alfa Romeo-letters op de voorruit. De registratie was "E 101", die ook werd gebruikt voor een standaard GTV 2000 in de Rally Akrópolis(?) van 1973 met nr. 39 door Moschous/Zoubroulis, dus de registratie was uitwisselbaar door de eigenaar (er is ook een ander racenummer nr. 23 voor Moschous gegeven, de herinneringen van de Grieken lijken niet erg nauwkeurig te zijn).

Image

Na een paar jaar zonder records, deed de GTAm in 1978(?) een aantal races in Tatoi: een van de eerste races was met nr. 3, de voorruit had nog steeds de Alfa Romeo-letters en de rolbeugel is dezelfde. Maar de grille was van een Alfetta en de auto had een voorspoiler en een achterspoiler gekregen. Er werden daar nog minstens twee races gereden met nr. 9 en nr. 11, de Alfa Romeo-letters waren verdwenen en de auto had een grote beugel op de motorkap, naar men zegt vanwege een ingebouwde Alfetta 16v-motor.

Image

Ook in 1978 was er in Tatoi deze brede enkele koplamp GTA/GTAJ/GTAm met nr. 25, wat de auto lijkt te zijn die in 1979 met nr. 90 als GTA 1300 en rond 1982 met nr. 6 werd geracet bij een door Rothmans gesponsorde rally in Ródos/Rhodos/Rhodos, zoals afgebeeld in Alleggerita nr. 1 door Tony Adriaensens en later gefotografeerd door "gtacorsa". In 2004 werd hij aangeboden door Superstrada en via Mobile.de, "een GTA die 1965-1971 en 1980-1983 heeft geracet", maar met hangende pedalen en een 1750 cc motor.

GTAm #1531231 was in de vroege jaren 2000 in de buurt van Athína/Athene/Athen in bezit, maar het lijkt erop dat hij werd gekocht op de veiling van Christie's op 04-12-2001 in Londen of een latere veiling van Christie's op 04-07-2003, dus het was niet een van de bovenstaande auto's.

De auto in de films werd uiteraard gerestaureerd naar de kleurstelling van 1972, hij is ook sinds de vroege jaren 2000 bekend. Hij heeft nu een gestript interieur met een verkeerd frontpaneel en een verkeerde rolbeugel, VIN begint met "153", de rest kon ik niet lezen.

Het lijkt erop dat de Griekse 'E'-kentekenplaten hier bekend staan als een 'handelsservice werkplaats- of dealerplaat'. Deze is geregistreerd op het bedrijf en niet op een specifieke auto. Hij wordt gebruikt voor transport, testen en een aantal andere speciale redenen door de werkplaats op elke auto waaraan ze werken, dus zonder een normale kentekenregistratie. Ik ben niet zeker van de mogelijke reparatie van de Castrol-auto en het plaatsen van een nieuw achterpaneel voor de grote achterlichten... want de foto met grote lichten heeft een lager gat voor achteruitrijlicht, dus het zou sowieso een klein achterlichtpaneel moeten zijn? Misschien zijn de grotere lichten gewoon toegevoegd om de look te 'moderniseren'? Dus was het achterpaneel nieuw of aangepast, of misschien zijn de lichtbases aangepast om in de kleine openingen te passen...?

Grieks GTAms:
Ik was de afgelopen jaren gefocust op andere Alfa Romeo's, dus ik ben misschien niet op de hoogte van de Griekse auto's.

De eerste GTAm die naar Griekenland kwam, had dezelfde kleurstelling als de twee Belgische Grafo-GTAms voor de 24 uur van Francorchamps in 1971 met Jean-Claude Franck/Robert Derom en Gérald Simonis/Luc Goris. Ze waren wit met gouden Kent-sponsoring. Ik kan de kleur voor de Griekse auto niet vertellen, aangezien ik alleen zwart-wit foto's heb verzameld.

De eerste gedocumenteerde inschrijving voor de Griekse GTAm is mogelijk de race van 25-07-1971 op het vliegveld van Tatoi op Kreta/Kreta/Kreta met startnummer 6. Dit is hetzelfde weekend als de 24 uur van Spa, dus het kan niet een van de Belgische auto's zijn. De volgende inschrijving voor de GTAm die ik heb geregistreerd, was de race van 03-10-1971 in Ródos/Rhodes/Rhodos met nr. 6; daar wordt de GTAm van Lakis Fotiadis getoond met grote achterlichten voor een late auto. Dit was de race waarin Yannis "Mavros" Meimaridis zijn fatale ongeluk had met de GTA. Ongeveer een maand later was er nog een race in Tatoi, waarin Mavros' teamgenoot Fotiadis met nr. 7 zijn laatste race reed, aangezien hij nog steeds niet fit was om te rijden na de tragische dood van zijn vriend, sloeg hij de race over.

View attachment 1776308

Er waren nog een paar andere races dat jaar waarvoor ik geen datum heb: in Kérkyra/Corfu/Korfu reed de GTAm mogelijk met nr. 7, de beeldbeschrijving schreef ook Ródos/Rhodes/Rhodos 1970, maar op dit moment lijken er geen late GTAm's te zijn gebouwd. Verder reed Mavros de heuvelklim Omalos op Kreta/Kreta/Kreta met nr. 3. Dus Mavros en Fotiadis wisselden de GTA en de GTAm binnen het team in de loop van 1971 af en deze races moeten voor de dood van Mavros zijn geweest. Bij de heuvelklim Mont Parnassós in 1971 zou een GTAm betrokken zijn geweest bij een fataal ongeluk, maar ik heb geen tweede GTAm zien racen of meer over dit evenement gelezen.

Het seizoen van 1972 zag opnieuw maar één GTAm in Griekenland, maar hij had een nieuwe kleurstelling vanwege de nieuwe sponsor van het Motor Hellas-team, Castrol. Mijn eerste record is de race van 02-04-1972 in Tatoi met nr. 6, Georges Moschous was de nieuwe coureur. Maar de auto had nu kleine achterlichten. Op 29-08-1972 of 03-09-1972 reed Moschous in Voula met nr. 4, en op 28-01-1973 opnieuw in Tatoi met nr. 6. Verdere races zonder datum waren in Tatoi met nr. 3 (grote achterlichten) en een heuvelklim in Athína/Athene/Athene, racenummer onbekend (kleine achterlichten). Aangezien de andere kleurstelling in de loop van het seizoen niet werd gewijzigd, is het zeer waarschijnlijk dat de auto vroeg in dat jaar betrokken was bij een achterongeluk en dat de beschadigde achterkant werd gerepareerd met een nieuw paneel van de oudere versie. In beide jaren had de auto dit kenteken "E 43", wat een soort dealerregistratie was.

View attachment 1776309

View attachment 1776310

In een van de volgende seizoenen 1973 of 1974 werd een GTAm met een nieuwe kleurstelling gereden met nr. 5 in Tatoi. Hij had dezelfde uitstraling als in 1971/1972 met een vergelijkbare rolbeugel binnenin en de Alfa Romeo-letters op de voorruit. De registratie was "E 101", die ook werd gebruikt voor een standaard GTV 2000 in de Rally Akrópolis(?) in 1973 met nr. 39 door Moschous/Zoubroulis, dus de registratie was uitwisselbaar door de eigenaar (er is ook een ander racenummer nr. 23 voor Moschous gegeven, de herinneringen van de Grieken lijken niet erg nauwkeurig te zijn).

View attachment 1776311

Na een paar jaar zonder records, reed de GTAm in 1978(?) een aantal races in Tatoi: een van de eerste races was met nr. 3, de voorruit had nog steeds de Alfa Romeo-letters en de rolbeugel is dezelfde. Maar de grille was van een Alfetta en de auto had een frontspoiler en een achterspoiler gekregen. Er werden daar nog minstens twee races gereden met nr. 9 en nr. 11, de Alfa Romeo-letters waren verdwenen en de auto had een grote beugel op de motorkap, naar men zegt vanwege een ingebouwde Alfetta 16v-motor.

View attachment 1776312

Ook in 1978 was er in Tatoi deze brede enkele koplamp GTA/GTAJ/GTAm met nr. 25, die de auto lijkt te zijn die in 1979 met nr. 90 als GTA 1300 en rond 1982 met nr. 6 werd gereden bij een door Rothmans gesponsorde rally in Ródos/Rhodes/Rhodos, zoals afgebeeld in Alleggerita nr. 1 van Tony Adriaensens en later gefotografeerd door "gtacorsa". In 2004 werd hij aangeboden door Superstrada en via Mobile.de, "een GTA die 1965-1971 en 1980-1983 heeft geracet", maar met hangende pedalen en een 1750 cc motor.

GTAm #1531231 was in de vroege jaren 2000 in bezit in de buurt van Athína/Athene/Athene, maar het lijkt erop dat hij werd gekocht op de veiling van Christie's op 04-12-2001 in Londen of een latere veiling van Christie's op 04-07-2003, dus het was niet een van de bovenstaande auto's.

De auto in de films is uiteraard gerestaureerd naar de kleurstelling van 1972, hij is ook bekend sinds ongeveer de vroege jaren 2000. Hij heeft nu een gestript interieur met een verkeerd frontpaneel en een verkeerde rolbeugel, VIN begint met "153", de rest kon ik niet lezen.
Ik kan alleen bevestigen dat de rode Gtam met Alfetta-motor de witte Castrol-auto E43 was die later werd verwisseld. (Godzijdank heeft de huidige eigenaar de auto teruggebracht naar zijn oorspronkelijke vorm). De huidige eigenaar vertelde me dat het chassisnummer begint met 153 (de rest ken je) en dat het de enige GTam is die ooit naar Griekenland is gekomen en dat is de auto die ik heb gefilmd. Alle andere auto's die in Griekenland op GTams lijken, zijn verwisseld/aangepast.
*Tatoi is ook niet in Kérkyra, maar in Athene en daar stond het kasteel van koning Konstantinos. Als je op YouTube zoekt, denk ik dat ik ergens de Kérkyra Race heb gezien.

Grieks GTAms:

De eerste GTAm die naar Griekenland kwam, had dezelfde kleurstelling als de twee Belgische Grafo-GTAms voor de 24 uur van Francorchamps in 1971 met Jean-Claude Franck/Robert Derom en Gérald Simonis/Luc Goris. Ze waren wit met gouden Kent-sponsoring. Ik kan de kleur van de Griekse auto niet vertellen, aangezien ik alleen zwart-wit foto's verzamelde.

De eerste gedocumenteerde vermelding voor de Griekse GTAm is mogelijk de race van 25-07-1971 op het vliegveld van Tatoi op Kreta/Kreta/Kreta met startnummer 6. Dit is hetzelfde weekend als de 24 uur van Spa, dus het kan niet een van de Belgische auto's zijn. De volgende vermelding voor de GTAm die ik heb geregistreerd, was de race van 03-10-1971 in Ródos/Rhodos/Rhodos met nr. 6; daar wordt de GTAm van Lakis Fotiadis getoond met grote achterlichten voor een late auto. Dit was de race waarin Yannis "Mavros" Meimaridis zijn fatale ongeluk had met de GTA. Ongeveer een maand later was er nog een race in Tatoi, waarin Mavros' teamgenoot Fotiadis met nr. 7 zijn laatste race reed, aangezien hij nog steeds niet fit was om te rijden na de tragische dood van zijn vriend, sloeg hij de race over.

View attachment 1776308

Er waren nog een paar andere races dat jaar waarvoor ik geen datum heb: in Kérkyra/Corfu/Korfu reed de GTAm mogelijk met nr. 7, de beschrijving van de afbeelding schreef ook Ródos/Rhodos/Rhodos 1970, maar op dat moment leek er geen late GTAm te zijn gebouwd. Verder reed Mavros de heuvelklim Omalos op Kreta/Kreta/Kreta met nr. 3. Dus wisselden Mavros en Fotiadis de GTA en de GTAm binnen het team in de loop van 1971 en deze races moeten voor de dood van Mavros zijn geweest. Bij de heuvelklim Mont Parnassós in 1971 zou een GTAm betrokken zijn geweest bij een fataal ongeluk, maar ik heb geen tweede GTAm zien racen of meer over dit evenement gelezen.

Het seizoen 1972 zag opnieuw slechts één GTAm in Griekenland, maar hij had een nieuwe kleurstelling vanwege de nieuwe sponsor van het Motor Hellas-team, Castrol. Mijn eerste vermelding is de race van 02-04-1972 in Tatoi met nr. 6, Georges Moschous was de nieuwe coureur. Maar de auto had nu kleine achterlichten. Op 29-08 of 03-09-1972 reed Moschous in Voula met nr. 4, en op 28-01-1973 reed Moschous opnieuw in Tatoi met nr. 6. Verdere races zonder datum waren in Tatoi met nr. 3 (grote achterlichten) en een heuvelklim in Athína/Athene/Athene, racenummer onbekend (kleine achterlichten). Aangezien de andere kleurstelling in de loop van het seizoen niet werd gewijzigd, is het zeer waarschijnlijk dat de auto vroeg in dat jaar betrokken was bij een achterongeluk en dat de beschadigde achterkant werd gerepareerd met een nieuw paneel van de oudere versie. In beide jaren had de auto dit kenteken "E 43", wat een soort dealerregistratie was.

View attachment 1776309

View attachment 1776310

In een van de volgende seizoenen 1973 of 1974 werd een GTAm met een nieuwe kleurstelling gereden met nr. 5 in Tatoi. Hij had dezelfde uitstraling als in 1971/1972 met een vergelijkbare rolbeugel binnenin en de Alfa Romeo-letters op de voorruit. De registratie was "E 101", die ook werd gebruikt voor een standaard GTV 2000 in de Rally Akrópolis(?) van 1973 met nr. 39 door Moschous/Zoubroulis, dus de registratie was uitwisselbaar door de eigenaar (er is ook een ander racenummer nr. 23 voor Moschous gegeven, de herinneringen van de Grieken lijken niet erg nauwkeurig te zijn).

View attachment 1776311

Na een paar jaar zonder records, deed de GTAm in 1978(?) een aantal races in Tatoi: een van de eerste races was met nr. 3, de voorruit had nog steeds de Alfa Romeo-letters en de rolbeugel is dezelfde. Maar de grille was van een Alfetta en de auto had een frontspoiler en een achterspoiler gekregen. Er werden daar nog minstens twee races gereden met nr. 9 en nr. 11, de Alfa Romeo-letters waren verdwenen en de auto had een grote beugel op de motorkap, naar men zegt vanwege een ingebouwde Alfetta 16v-motor.

View attachment 1776312

Ook in 1978 was er in Tatoi deze brede enkele koplamp GTA/GTAJ/GTAm met nr. 25, wat de auto lijkt te zijn die in 1979 met nr. 90 als GTA 1300 en rond 1982 met nr. 6 reed bij een door Rothmans gesponsorde rally in Ródos/Rhodes/Rhodos, zoals afgebeeld in Alleggerita nr. 1 door Tony Adriaensens en later gefotografeerd door "gtacorsa". In 2004 werd hij aangeboden door Superstrada en via Mobile.de, "een GTA die 1965-1971 en 1980-1983 reed", maar met hangende pedalen en een 1750 cc motor.

GTAm #1531231 was in de vroege jaren 2000 in de buurt van Athína/Athene/Athene in bezit, maar het lijkt erop dat hij werd gekocht op de veiling van Christie's op 04-12-2001 in Londen of een latere veiling van Christie's op 04-07-2003, dus het was niet een van de bovenstaande auto's.

De auto in de films is uiteraard gerestaureerd naar de kleurstelling van 1972, hij is ook bekend sinds de vroege jaren 2000. Hij heeft nu een gestript interieur met een verkeerd frontpaneel en een verkeerde rolbeugel, VIN begint met "153", de rest kon ik niet lezen.
Die achterwielen op de laatste "goodyear" auto lijken minstens 10" of mogelijk 11x13 te zijn? Veel breder dan waarmee de GTAm oorspronkelijk kwam.

Discussion starter · #487 · (Edited)
** Bewerkt **

Beste leden,

We hebben een antwoord ontvangen over de huidige Griekse "Castrol" GTAm, met chassisnummer # 1532099, die te koop staat.
Dit is de eerste keer dat ik chassisnummer # 1532099 heb gezien in een boek of database over GTAm's of in correspondentie met Alfa Romeo of anderen. Maar ik kan me vergissen.
Is er iemand die meer licht kan werpen op dit chassisnummer? Is dit een echte auto? Een tijdlijn, documenten en foto's kunnen ons meer bewijs leveren. Ik weet het op dit moment niet.
Jullie gok is net zo goed als de mijne.
Ik heb de persoon die antwoordde gevraagd naar documenten die de bewering zouden kunnen ondersteunen. Maar hij is niet in staat om meer informatie te geven.
Laten we dus kijken welk bewijs er nog meer opduikt in documenten en foto's. Het zou geweldig zijn om informatie uit die periode te krijgen over het chassisnummer in de vorm van foto's of documenten.

We hebben een soort tijdlijn:
  • # 1532099 werd gebouwd op 14 januari 1971 als een 1750 GTV.
  • Blijkbaar verkocht op 10 mei 1971 aan Motor Hellas in Griekenland. Als een 1750 GTV of als een 1750 GTAm, omgebouwd door Autodelta?
  • Voor het eerst gezien op een circuit als een 1750 GTAm op 25 juli 1971 volgens Martinue, maar die datum/locatie van de foto met startnummer #6 moet nog bevestigd worden.

Ciao, Olaf 👌🍀 Zie de facebook link:

De kentekenplaten, zoals E43, E 101, E 272, enz... werden in die periode door het Ministerie van Verkeer verstrekt aan bepaalde dealers of importeurs (zoals Motor Hellas), zodat de auto legaal kon worden vervoerd, bestuurd of zelfs geracet.
Dus naar mijn mening certificeren de kentekenplaten geen auto uit die periode, maar ze kunnen wel tijdlijnen verschaffen van wanneer de auto's werden gebruikt of geracet.
Castrol GTAm AR 1532099, die te koop staat en zich in Griekenland bevindt. Ik heb de auto alleen gezien op internetsites of in Griekse tijdschriften. Een vriend die hielp met de restauratie, informeerde me dat de auto wordt geleverd met alle certificeringen die wijlen Lakis Fotiades (eigenaar van Motor Hellas) aan de huidige eigenaar heeft verstrekt. Tot nu toe heb ik geen contact kunnen leggen met de eigenaar om verder te praten over dit stukje Griekse racegeschiedenis.
GTAm AR 1531231, bevindt zich momenteel in een privécollectie hier in Griekenland, ik heb de auto met eigen ogen gezien, hem horen werken en op een lokaal circuit in de buurt van Athene zien rijden, ik heb wat woorden met de eigenaar gewisseld. Deze specifieke GTAm staat op de voorkant en in de binnenpagina's van het boek GTA van Maurizio Tabucchi. De auto wordt in zijn garage bewaard.

Betreffende Castrol GTAm AR 1532099.
Een groot vraagteken (aangezien ik het chassisnummer niet ken) is voor mij of de Castrol GTAm verbonden is met de GTAm die Motor Hellas naar Griekenland bracht en die voor het eerst werd bestuurd door de eigenaar van Motor Hellas, Lakis Fotiadis.
De volgende foto's tonen de auto tijdens zijn eerste races (foto's die eerder door andere leden zijn besproken).
Circuit van Corfu, foto's 1 & 2, circuit van het eiland Rhodos foto 3 en circuit van Tatoi in de buurt van Athene foto's 4 & 5.
Foto 3 toont schade aan de voorspoiler, dit kwam doordat Nico Chiotakis de auto tijdens de vrije training over het circuit reed en een ongeluk kreeg.
Foto 4 toont Lakis Fotiadis vervormd vanwege de dood van zijn vriend Yannis "Mavros" Meimaridis tijdens de vorige race op het eiland Rhodos, de auto draagt een zwarte streep op de linker voorklep, dit is voorafgaand aan de start op het circuit van Tatoi. Ik geloof dat de kleuren van de auto wit en rood waren, zoals Martinue vermeldt, zoals de Belgische Grafo GTAm's.

Attachments

Discussion starter · #491 · (Edited)
Een citaat van Takis:

"Afbeelding 3 toont schade aan de voorste valance, dit kwam omdat Nico Chiotakis tijdens de vrije training met de auto over het circuit reed en een ongeluk had." Einde citaat

Opmerking: Nico Chiotakis was een Nederlandse coureur van Griekse afkomst, die in 1970 en 1971 met 1750 GTAm's in het Nederlands Kampioenschap reed.

Dank u, Takis!
Olaf 👌🍀

Discussion starter · #493 · (Edited)
Deze foto 3 is vrijwel zeker genomen op 19711003 in Ródos/Rhodes/Rhodos en de bestuurder was Fotiadis, dit is de race toen Mavros zijn fatale ongeluk had met de GTA. Je ziet de GTA van Mavros die de beschadigde GTAm volgt en er zijn meer vergelijkbare op het web.
Hallo Martin

Betreffende foto 3. Dat is volkomen logisch, gezien het feit dat de wide body GTA op dat moment van de race op het circuit reed.
Dus die tijdlijn van 3 november 1971 kan worden toegevoegd. En verder.

Dus we hebben een soort tijdlijn:
  • Blijkbaar is er op 10 mei 1971 een auto verkocht aan Motor Hellas in Griekenland. Als 1750 GTV of als 1750 GTAm, omgebouwd door Autodelta?
  • Voor het eerst gezien op een circuit als 1750 GTAm op 25 juli 1971 en op 3 november 1971 en daarna tot en met 1982, volgens de gegevens van Martinue.
Ervan uitgaande dat de auto die aan Motor Hellas in Griekenland is verkocht en al deze 1750 GTAm's op de foto's één en dezelfde auto zijn, tot 1982, zou ik een paar vragen hebben waarvan sommige in de bijlage hieronder zijn beantwoord. ***
Daar staat dat de huidige "Castrol" auto met # 1532099 een kopie is?

Mijn vragen zouden zijn:
  • Wat was het chassisnummer van de auto die aan Hellas Motors in Griekenland is verkocht?
  • Is er een factuur of document waaruit de verkoop en/of verzending blijkt van een GTV/GTAm auto met een specifiek chassisnummer, naar Motor Hellas in Griekenland?
Verder:
  • Weten we of deze in (gedemonteerde?) 1750 GTV staat was met onderdelen of in een 1750 GTAm staat? In verband daarmee:
  • Wat waren de invoertarieven in Griekenland voor een complete auto versus een auto (gedemonteerd?) met (Autodelta) onderdelen inbegrepen? En vanuit een ander perspectief:
  • Is er bewijs van Autodelta die de Motor Hellas GTV ombouwt naar 1750 GTAm? Zo ja, wanneer zijn ze dat proces begonnen op deze specifieke auto die aan Hellas Motors is verkocht? Voor of na 10 mei 1971? Ofwel:
  • Is er bewijs van Motor Hellas die de GTV, verkocht aan en ontvangen door hen, ombouwt naar een 1750 GTAm met Autodelta (en misschien andere tuners') onderdelen op een locatie in Griekenland?
Dus interessant om te zien of er tegenstrijdig bewijs naar boven komt. Of welke fouten ik heb gemaakt in mijn aanname en/of vragen.

Ciao. Olaf

*** P.S. In de tekst hieronder staat dat de huidige "Castrol" auto met # 1532099 een kopie is?
Een deel van die tekst lijkt erg op die in post # 404. 😉

Deze foto 3 is vrijwel zeker genomen op 19711003 in Ródos/Rhodes/Rhodos en de bestuurder was Fotiadis, dit is de race toen Mavros zijn fatale ongeluk had met de GTA. Je ziet de GTA van Mavros die de beschadigde GTAm volgt en er zijn meer vergelijkbare op het web.
Beste Martinue,
Dit is inderdaad zo, ik voeg twee foto's toe waarop Lakis Fotiadis en Yiannis "Mavros" Meimaridis vooraan te zien zijn. Deze zijn genomen voor het fatale ongeluk van Yiannis "Mavros" Memimaridis. Circuit van het eiland Rhodos.

Zoals ik in een eerdere post heb geschreven, ken ik het chassisnummer niet van de GTAm die Lakis Fotiadis bestuurde, aangezien ik het chassisnummer niet ken van de GTA (of GTAm) die Yannis "Mavros" Meimaridis bestuurde.
Dus beide auto's zijn een vraagteken voor mij.

Attachments

Hallo Martin

Betreffende foto 3. Dat is volkomen logisch, gezien het feit dat de wide body GTA op dat moment in de race op het circuit reed.
Dus die tijdlijn van 3 november 1971 kan worden toegevoegd. En verder.

We hebben dus een soort tijdlijn:

• Blijkbaar is er op 10 mei 1971 een auto verkocht aan Motor Hellas in Griekenland. Als een 1750 GTV of als een 1750 GTAm, omgebouwd door Autodelta?

• Voor het eerst gezien op een circuit als een 1750 GTAm op 25 juli 1971 en op 3 november 1971 en daarna tot en met 1982, volgens de gegevens van Martinue.
Uitgaande van de veronderstelling dat de auto die aan Motor Hellas in Griekenland is verkocht, en al deze 1750 GTAm's op de foto's, één en dezelfde auto zijn, tot 1982, zou ik een aantal vragen hebben waarvan sommige in de bijlage hieronder zijn beantwoord. ***
Daar staat dat de huidige "Castrol" auto met # 1532099 een kopie is.

Mijn vragen zouden zijn:

• Wat was het chassisnummer van de auto die aan Hellas Motors in Griekenland is verkocht?

• Is er een factuur of document waaruit de verkoop en/of verzending blijkt van een GTV/GTAm auto met een specifiek chassisnummer, naar Motor Hellas in Griekenland?
Verder:

• Weten we of deze in (gedemonteerde?) 1750 GTV staat was met onderdelen of in een 1750 GTAm staat? In verband daarmee:

• Wat waren de invoertarieven in Griekenland voor een complete auto versus een auto (gedemonteerd?) met (Autodelta) onderdelen inbegrepen? En vanuit een ander perspectief:

• Is er bewijs van Autodelta die de Motor Hellas GTV ombouwt naar 1750 GTAm? Zo ja, wanneer zijn ze dat proces begonnen op deze specifieke auto die aan Hellas Motors is verkocht? Voor of na 10 mei 1971? Ofwel:

• Is er bewijs van Motor Hellas die de GTV, verkocht aan en ontvangen door hen, ombouwt naar een 1750 GTAm met Autodelta (en misschien andere tuners') onderdelen op een locatie in Griekenland?
Dus interessant om te zien of er tegenstrijdig bewijs komt. Of welke fouten ik heb gemaakt in mijn veronderstelling en/of vragen.

Ciao. Olaf

*** P.S. De tekst hieronder stelt dat de huidige "Castrol" auto met # 1532099 een kopie is.
Een deel van die tekst komt heel bekend voor als die in post # 404. 😉

Beste Olaf,
ik deel dezelfde vragen met je.
Let op dat de replica GTAm van de site www.historicautopro.com, niets te maken heeft met de GTAm AR 1532099, NIET DEZELFDE AUTO.

Hier is een video uit die tijd, met AR 1532099?
Deze video laat ook zien dat de GTAm van Lakis Fotiadis op het eiland Rhodos inderdaad dezelfde kleuren had als de Belgische Grafo GTAms.

Vertel ons meer, Takis!
Beste Olaf,
De replica GTAm, zoals gepresenteerd door www.historicautopro.com, is gebaseerd op GT 1600 Junior chassis 4a serie, met alle juiste reserveonderdelen (motor, aandrijving, ophanging etc. zoals vermeld) om zo dicht mogelijk bij een GTAm te komen. Er is succesvol mee geracet in circuits en heuvelklimmen in Griekenland.
Geen gelijkenis met de Castrol GTAm AR 1532099.
Image
Image
Image
Image

Discussion starter · #499 · (Edited)
Beste Takis,

Bedankt voor de uitleg. Weet u of anderen het chassisnummer van de GT 1600 Junior, omgebouwd tot een GTAm replica/kopie?

We hebben dus de huidige "Castrol" auto met #1532099. Dat chassisnummer moet nog gekoppeld worden aan de Motor Hellas 1971 Lakis Fotiadis GTAm. Omdat we het chassisnummer van de 1971 Lakis Fotiadis auto nog niet kennen.

Foto's van (de motorruimte van) #1532099 vóór de restauratie kunnen een aanwijzing geven of zelfs de vraag beantwoorden. Foto's van de motorruimte van de Fotiades auto, met een chassisnummer, kunnen ook helpen.
En er zijn specificaties, die onder de motorkap te zien zijn, die een GTAm zouden identificeren als een door Autodelta gebouwde auto.
Als je die niet ziet, zou het een lokaal gebouwde auto zijn. In dit geval door Motor Hellas in Griekenland.

Ciao, Olaf 👌🍀

Voor de lezers:
De meest actuele lijst van GTAm chassisnummers staat hieronder in post #500. De thread gaat verder na post #500.

481 - 499 of 821 Posts