Alfa Romeo Forums banner
81 - 93 of 93 Posts
Nunki, kijk naar bericht #74. Dit zijn degenen die ik op mijn auto heb gebruikt, die dezelfde specificaties heeft als die van jou. Ik stel voor dat je de hele thread leest, want er staat hier veel info. De pasvorm was exact zonder enige aanpassing. Ik heb er vijf gekregen, want dit zijn Volvo-vervangingen en de motor heeft 5 cilinders. Ik heb vrijwel het hele brandstofsysteem tegelijkertijd gereviseerd/vervangen en ben er absoluut dol op!! ciao, chris
Ik heb de hele thread gelezen en toen mijn vragen gepost. Je stelt in #74 dat '746 een "beetje korter" waren. Dus ze zijn niet dezelfde lengte als de '702?

Trouwens, ik werk aan een auto die niet van mij is. Hij is van een vriend van een vriend. Ik wil "terugbelverzoeken" vermijden vanwege brandstoflekken, slecht lopen, enz.

Op vier verschillende websites heb ik vier verschillende debieten en weerstandswaarden gevonden voor 0280150702, 020155712, 0280155746 en 0280155823. Ik gebruik de waarden die op de website van Witchhunter staan, omdat ik in de loop der jaren tientallen injectoren naar hen heb gestuurd om ze te reviseren en ik vergelijk de nummers die hij me op de laatste batch '702 stuurde met de waarden die hij kreeg op de mogelijke EV6-vervangingen voor de '702.

Ik heb mijn VW-injectoren donderdag ontvangen. Naast elkaar zien ze er in alle opzichten identiek uit qua lengte etc. Het enige verschil is dat beide uiteinden verschillend zijn vanwege de manier waarop het spruitstuk werkt om in te pluggen. Deze hebben 4 kleine gaten aan de inlaatspruitstukzijde, dus het sproeipatroon moet meer gemengd zijn als het de cilinder binnengaat. Het uiteinde van de pintle dat opent en sluit is veel groter in vergelijking met de standaard injector. Ik ben de laatste hand aan het leggen aan de montage en zal terugkomen met een rapport over hoe ze werken.

Als er verwarring is over de websites, kan ik daar niet bij helpen. Ik herinner me de parameters die ik heb gebruikt om te beslissen over mijn vervanging(en) niet, maar ik wist dat ik wilde dat de ohms hetzelfde zouden zijn. IIRC, de flow is iets meer. De kortere is relatief ten opzichte van de hoogte waar de unit(s) in de brandstofrail passen. Ik herinner me het verschil niet precies, maar het was minuscuul. De diepte van de brandstofrail liet meer dan voldoende ruimte voor een uitstekende pasvorm zonder lekken en zonder aanpassingen om ervoor te zorgen dat ze goed vastzitten. Een van de links vroeg in deze thread liet zien waar iemand de behuizing van de unit moest aanpassen om de borgclip te accepteren. De afmeting die in de motor uitsteekt, is hetzelfde. Dit zijn wat ik heb gebruikt en ik heb helemaal geen problemen gehad met de prestaties of de betrouwbaarheid. Ik had wel een lek waarbij een rubberen brandstofleiding aan de rail of regelaar vastzit - ik herinner me niet - dat was een klem die losraakte door een zeer koude temperatuurperiode die we hadden. Tijdens de "conversie" heb ik ook de regelaar, demper en leidingen vervangen, evenals de pomp. Ik had geen echte problemen, behalve een luidruchtige pomp die me af en toe wat rijproblemen gaf. De korte leiding in de tank was verslechterd. Dit gezegd hebbende, het lijkt erop dat jij de techneut bent op een CP-voertuig en de beslissing zal van jou zijn. Mijn ervaring was 1000% positief en geloof me... Ik ben mijn eigen ergste klant. ciao,chris

• Like
Reactions: richardbradford
Hallo allemaal,

Sorry dat ik een oud draadje ophaal, maar ik was aan het onderzoeken hoe ik e85 kan gebruiken in oude Alfa V6 Busso-motoren.

Ik heb een 1992 164Q (12v 3.0) en van wat ik uit dit draadje heb opgevangen, hoef ik alleen maar mijn injectoren te vervangen door injectoren met een hogere flow (e85-proof) en mijn auto kan op e85 rijden?

Ik zal geen problemen hebben met de e85 die componenten zoals de brandstoftank aantast of de interne onderdelen van de motor negatief beĂŻnvloedt? En de Bosch Motoronic ecu zal zich aanpassen aan de nieuwe brandstof?

Bedankt, Andrew.

Ik zal geen problemen hebben met de e85 die componenten zoals de brandstoftank aantast of de interne onderdelen van de motor negatief beĂŻnvloedt? En de bosch motoronic ecu zal zich aanpassen aan de nieuwe brandstof?
Je zou op zijn minst de rubberen brandstofslangen die in de motorruimte op de brandstofrail zijn aangesloten, willen vervangen door iets waarvan bekend is dat het e85-veilig is. Vele 164's zijn al verloren gegaan door een van die defecten, zelfs met "standaard" benzine.

Ik zou me zorgen maken over de rubberen afdichtingen en dergelijke in de brandstoftank. Ze hebben problemen gehad voor sommigen, opnieuw met gewone oude e10-brandstof die de meesten van ons tegenwoordig moeten gebruiken.

Hallo, hoe zou -89 164 met 12v busso reageren op E85 met deze 33% grotere injectoren, als het GEEN lambdasonde of katalysator heeft. Hoe zou de motronic ecu zich aanpassen aan het gebruik van E85?

Bedankt!

Ik vraag me af hoe dat zal uitpakken voor onze oudere auto's.

Ik las in het nieuws dat onze Amerikaanse regering voorstelt om, om de boeren te helpen die door tarieven getroffen zijn, het percentage alcohol afgeleid van maĂŻs in benzine die verkocht wordt, te verhogen tot 15%? Ik vraag me af hoe dat zal uitpakken voor onze oudere auto's.
Vlammen uit opgevreten brandstofleidingen? Je zou toch tenminste de keuze krijgen om het te gebruiken?

Goede dag meneer of mevrouw,

Hier is de deal:
Image

Er uit met de oude, niet-E85-goedgekeurde single-stream EV1-injectoren (onder) en er in met de nieuwe, E85-proof, stillere quad-stream EV6-injectoren (boven) als een drop-in vervanging voor een iets betere MPG, iets meer koppel en eventuele E85-compatibiliteit als je dat wilt. Lees verder om te weten waarom of sla gewoon de onderdeelnummers over als je nieuwe injectoren nodig hebt.

Dus, ze verbeteren de brandstofverstuiving, wat leidt tot iets meer koppel, dus meer vermogen en een iets hogere MPG. Ze zijn ook stiller, die EV1's zijn behoorlijk luidruchtig.
Image

(Pintle vs. "director plate multi-orifice")

"Zo efficiënt mogelijk" klinkt goed voor mij.

Hier is de huidige klep:

164:
Image

• USA MY94/95 (wat je 164S noemt?), 3.0 24V, 4-cilinder 2.0 Turbo (164, 155 Q4): 5969614 aka Bosch 0 280 150 701, zandkleurige bovenkant, debiet 21,5 lb/h, 225ccm.
Image

• USA MY91/93, 3.0 12V, 2.0 V6 TB, 2.0 TwinSpark, Boxer 16V, Fiat Uno Turbo: 7626715 aka Bosch 0 280 150 702, geel gekleurde bovenkant, debiet 18,0 lb/h, 190ccm.
Image

(Voor mijn eigen plezier, Alfa 155 2.5 V6, 1.7L TwinSpark, 1.7L 8V Boxer: 60537527 aka Bosch 0 280 150 703, teal-gekleurde bovenkant, debiet 14,2 lb/h, 150ccm)

Dat zijn allemaal single-stream EV1. Er zijn specifieke long-style EV6 quad-stream injectoren die identieke inkepingen hebben voor de clip-moer, lengte, connectoren en 14 mm o-ringen, dus ze zijn een drop-in vervanging voor de injectoren die momenteel in de Alfa's zijn geĂŻnstalleerd. Als de injectoren toevallig defect zijn, waarom zou je dan oude installeren als nieuwe ook perfect passen.

Nieuwe EV6-kleppen
164 24-kleppen: 0 280 150 701 -> 0 280 156 038 van de latere 3.2 24V, dezelfde 225ccm, verkrijgbaar in de VS bij een dealer in Michigan (die blijkbaar op AlfaBB zit, aangezien de internationale verzendkosten nu $ 100 zijn). (of 0 280 155 828 (VW) resp. 0 280 155 832 (Volvo S80 2.9, licht wijnrood, iets groter: 235ccm))
164 12-kleppen: 0 280 150 702 -> 0 280 155 823 (BMW V8-onderdeel, grijs) of 0 280 155 820 (Ford; Beige) (alternatief 200ccm: 0 280 155 746 (Oranje, Volvo), 0 280 155 702 (Zwart, Volvo 850/960) of 0 280 155 712 (Blauw, GM/Holden/Opel/Saab 9-5))
155 12-kleppen: 0 280 150 703 -> 0 280 155 821 (Ford V8 en sommige Mercedes, zwart)

Deze modificatie is niets nieuws en bestaat al een tijdje, maar mensen kopen de verkeerde injectoren met verschillende elektrische connectoren, dus je moet die ook vervangen. Dit zijn EV6L-injectoren, met de oude EV1-connector ("Versie 92" zoals ze het noemen, niet "USCAR" met de verkeerde connector). Geen draadknippen, adapters of andere aanpassingen vereist. Draai twee moeren en de brandstofleiding los, trek de brandstofrail omhoog, verwijder de clip-moeren, trek de oude injectoren eruit, plaats de nieuwe erin en keer om. Duurt ongeveer 15 minuten voor beide rails. Gebruik gereviseerde injectoren om afwijkingen tijdens de werking te voorkomen.

--
E85-compatibiliteit

Maar, nu we toch bezig zijn, kunnen we de klep met 33% verhogen. Dit bewijst het injectiesysteem voor het gebruik van maximaal E85, waarvoor precies 33% meer brandstof nodig is dan gewone benzine. Je auto rijdt prima op de grotere kleppen met wat voor soort benzine je nu ook gebruikt, de ECU past zich aan hen aan. De Braziliaanse Alfa-modellen zijn al ethanolcompatibel en gebruiken grotendeels dezelfde onderdelen. De oude EV1-kleppen zijn ook alleen veilig tot E22, houd dat in gedachten wanneer en als E85 om je heen opduikt. Je hebt de gegevens om de injectoren voor die gelegenheid hier te wijzigen.

Vandaag kun je dit overslaan, maar op een dag kan deze informatie nuttig zijn.

E85 reinigt ook het complete injectiesysteem plus inlaatkleppen en houdt het zo (je kunt het zelfs gebruiken als injectiereiniger op niet-geconverteerde auto's door een gallon of twee E85 toe te voegen voordat je de snelweg opgaat), en het verbrandt ook schoner, dus de katalysator blijft ook schoon. Het is goed voor het milieu.

Als je de auto toch opnieuw klept en een benzinestation met E85 in de buurt hebt, kan het zinvol zijn om deze modificatie uit te voeren. Als je een TwinSpark 8V of 16V opnieuw klept, heb je de perfecte E85-auto, omdat de twee bougies zelfs iets magere mengsels veilig ontsteken en de motor niet "mager schudt" (als het mengsel te mager wordt, zal het te heet branden en je motor zal uiteindelijk beschadigd raken, hoewel).

Ook alle slangen etc., zelfs op de 164, zijn identiek aan die welke op de Braziliaanse markt zijn geĂŻnstalleerd, waar de Alfa's af fabriek ethanol-klaar zijn, dus ze zijn E85-proof en je hebt daar geen probleem.

Genoeg gezwets, hier zijn de 33% grotere kleppen. Ter vergelijking: de Braziliaanse injectoren voor de 156 2.0 TwinSpark 16V zijn 220ccm, in tegenstelling tot de Europese 175ccm - of 26% groter (de nieuwere EU-Alfa's zijn E10-klaar en 33% is een cijfer voor pure benzine). Ik bleef tussen +26% en +33% (en probeerde de laatste punt te raken, want iets groter doet geen pijn) met behoud van de beschikbaarheid van onderdelen voor zowel de VS als Europa.

164 24-kleppen: Was 225ccm, doel 300ccm -> 0 280 155 752 (GM LS6 zoals in de Corvette Z06 etc.) of 0 280 155 759 (Rood, Volvo Turbo, gemakkelijker te vinden, minder duur en mooie kleur).
164 12-kleppen: Was 190ccm, doel 240-255ccm. 0 280 155 832 (Volvo)

(155 12-kleppen: Was 150ccm, doel 200ccm. -> 0 280 155 746 (Oranje, Volvo), 0 280 155 702 (Zwart, Volvo 850/960) of 0 280 155 712 (Blauw, GM/Holden/Opel/Saab 9-5). Ze zijn allemaal breed verkrijgbaar in de VS en Europa en ze kunnen ook worden gebruikt als de standaardvervanging voor 164 12-kleppen.

147, 156 1.8 en 2.0 TwinSpark: Vervang door 0 280 156 038 van de 3.2 24 V6. Het Braziliaanse model gebruikt 0 280 155 822, 21lb/h, 220ccm, maar die zijn moeilijk te verkrijgen.)

Alfa 147 1.6L (niet-Eco) TwinSpark is het enige model (buiten Brazilië) dat helemaal niet opnieuw hoeft te worden geklemd, omdat ze zijn uitgerust met de 2.0-injectoren. Helaas maakt dat ze te klein voor E85 op de 2.0.

Disclaimer:
1) Ja, je hebt ongeveer 33% meer E85 nodig dan pure benzine - zelfs als je de grotere injectoren installeert, bereken dan of dat economisch zinvol is voor jouw situatie.
2) Als je grotere injectoren gebruikt en je lambdasonde defect raakt, gaat je motor in de noodmodus, wat benzine + 33% of alleen E85 is. Daarom wordt vaak gesuggereerd dat je de sonde ook vervangt wanneer je de conversie uitvoert, gelukkig hebben de 164, 155 en de nieuwere modellen van de 1e serie er maar één. De kans is groot dat hij 20 jaar oud is en sowieso niet meer zo nauwkeurig is (technisch gezien is er een periodieke vervanging gepland om de 75.000 mijl). Het brengt het brandstofverbruik terug naar normaal, dus wees liever veilig dan op benzine te rijden terwijl het volledig uitvalt of brandstof verspilt.
3) Vul bij het installeren je brandstoftank met E85 en rijd dan onder de 3500 RPM naar huis met de oude injectoren om vuil uit het systeem te spoelen, daarna installeer je de nieuwe. Vervang ook je brandstoffilter 1000 mijl nadat je bent begonnen met rijden op E85, omdat het alle vuil uit de brandstoftank en de pomp verwijdert.

Hope it helps - or even makes sense at all.
Heel erg bedankt voor dit geweldige artikel.
Ik heb misschien een vraag: moet je, als je deze verschillende injectoren hebt geĂŻnstalleerd, ook de ECU opnieuw toewijzen? Als ik bijvoorbeeld op mijn 164 24v de Squadra Chip heb geĂŻnstalleerd, denk je dan dat ik problemen zou kunnen hebben? Bedankt. Paolo

Ik weet dat we dit al eerder hebben behandeld, maar zou iemand zo vriendelijk willen zijn om de mogelijke injectoren op te sommen die we in 24v 164's zouden kunnen plaatsen in plaats van de standaard units?

Het lijkt erop dat een van mijn injectoren zijn laatste kilometer heeft afgelegd op de 164Q. Hij bleef openstaan en overstroomde de cilinder. Na 26 jaar en 193.000 mijl ben ik op zoek naar vervanging. In de originele post staat dat je het volgende moet gebruiken:
  • 0 280 156 038
  • 0 280 155 828 VW
  • 0 280 155 832 Volvo
  • 0 280 155 759 Volvo turbo (stroomt meer brandstof)
Ik denk dat de 832's de juiste keuze zijn, maar als ik de post goed heb gelezen, zal de computer, zelfs als je voor de grotere 759's gaat, de timing aanpassen om je een goede mix te geven.
Of je het nu gelooft of niet, eBay zegt dat de gelijke injector van de 832/759 in een Jeep past en dat het verschil in kosten slechts een paar dollar is tussen de nummers.

Kop of munt? Wil iemand hierop reageren en rapporteren wat je hebt geĂŻnstalleerd?

Ik heb vanmiddag huiswerk gemaakt en injectoren vergeleken.
Degenen die ik gisteren (038,828, 832) hierboven heb vermeld, gebruiken een EV6-connector of hebben een lage weerstand en werken niet. Dus vergeet die.

Er zijn ongeveer 9 injectoren die ongeveer hetzelfde presteren als de originele 701, maar die van een KIA komen er niet eens in de buurt, dus die zijn geëlimineerd. Er bleef er een over van een SAAB 0 280 150 432 als match met het origineel, maar er lijken er geen te zijn voor een redelijke prijs. Die voor een Ford 0 280 156 028 is een perfecte match, maar heeft niet hetzelfde ontwerp als het origineel en is direct leverbaar.

Neem nu de originele post waar ik gisteren in sprong, daar stond dat je een Volvo 0 280 155 759 moest gebruiken, die zijn hetzelfde als een 0 280 155 945. Beide zijn direct leverbaar in de hogere debieten en gebruiken de EV1-connector. Deze hebben ook een ander ontwerp dan het origineel.

Ik denk dat ik voor de 759 of de 945 ga.
Heeft iemand ervaring met de nieuwere dunne injectoren met betrekking tot pasvorm of prestaties?

81 - 93 of 93 Posts