Alfa Romeo Forums banner
21 - 40 of 93 Posts
Dus na het lezen van al deze leuke trad wat moet ik installeren als er al iets is: ik heb een 1994 164 super 3.0 v6 24v handgeschakeld. kn in box filter. grote inlaat maar niet de grootste (was 39 mm en nu van 156 2.5 v6 is het 42 mm maar niet 45 zoals de Q heeft). geen qatlizator, verwijderd. ngk pfr6b platinum als de originele. 10w60 synthetische agip race olie. 1. niet aanraken. 2. injector vervangen door ?? bedankt

Discussion starter · #22 · (Edited)
Geen probleem.

Eigenlijk zou het voor mensen in de VS een mooie upgrade zijn als deze injectoren een fijner sproeipatroon produceren, waarbij al het andere hetzelfde blijft. Lagere emissies, lager brandstofverbruik, meer vermogen...
Precies.

Ik heb het getest met E10 benzine, omdat dit nu de de-facto standaard is en alomtegenwoordig. Het verbruik daalt tot ongeveer hetzelfde niveau als normaal en de auto rijdt nog steeds geweldig, in die mate dat het de moeite en de kilometers niet waard is om naar E85 te zoeken als je niet in je eigen omgeving bent waar je een goede bron voor hebt.

Verder rijdt de auto ook geweldig op E85, dus hoe de toekomst van brandstoffen zich ook mag voordoen, de auto kan ermee omgaan, wat ook iets was waar ik in geĂŻnteresseerd was om te onderzoeken. We willen immers onze Alfa's lang behouden en als we ons kunnen aanpassen aan toekomstige veranderingen zonder iets als flessenadditieven, zoals je nodig hebt om het gebrek aan lood of in dit geval een aangrenzende ECU met een vervelende kabelboom aan te kunnen, zodat onze Alfa's op verschillende brandstoffen kunnen rijden, wordt ons leven gemakkelijker en kunnen we de auto's langer probleemloos laten werken.

Ik heb net de verkeerde auto gekozen om deze dingen te testen, want hij is al te nieuw. Iets met een M1.7-opstelling zou beter zijn geweest.

dus na het lezen van al deze leuke trad, wat moet ik installeren als ik dat al moet doen:
ik heb een 1994 164 super 3.0 v6 24v handgeschakeld.
kn in box filter
grote inlaat, maar niet de grootste (was 39 mm en nu van 156 2.5 v6 is het 42 mm maar niet 45 zoals de Q heeft)
geen qatlizator, verwijderd.
ngk pfr6b platina als de originele
10w60 synthetische agip race olie.

1. niet aanraken
2. injector vervangen door ??

heel erg bedankt
0 280 156 038 is de moderne vervanging voor de 150 701 die je nieuw kunt vinden en zelfs kunt bestellen bij Fiat (60665644), aangezien sommige van de EV1 injectoren al niet meer in productie zijn of de beschikbaarheid beperkt is.

Als je het niet nodig hebt, dan hoef je het ook niet, maar dat is aan jou.

Precies.

Ik heb het getest met E10 benzine, omdat het nu de de-facto standaard is en alomtegenwoordig. Het verbruik daalt tot ongeveer hetzelfde niveau als normaal en de auto rijdt nog steeds geweldig, in die mate dat het de moeite en kilometers niet waard is om naar E85 te zoeken als je niet in je eigen omgeving bent waar je een goede bron ervoor hebt.

Verder rijdt de auto goed op E85, dus hoe de toekomst van brandstoffen er ook uitziet, de auto kan het aan, wat ook iets was waar ik in geĂŻnteresseerd was om te onderzoeken. We willen immers onze Alfa's lang behouden en als we ons kunnen aanpassen aan toekomstige veranderingen zonder iets als additieven in flessen, zoals je nodig zou hebben om het gebrek aan lood of iets dergelijks op te vangen om onze Alfa's op andere brandstoffen te laten rijden, wordt ons leven gemakkelijker en kunnen we de auto's langer probleemloos laten werken.

Ik heb net de verkeerde auto gekozen om deze dingen te testen, omdat hij al te nieuw is. Iets met een M1.7 setup zou beter zijn geweest.

0 280 156 038 is de moderne vervanging voor de 150 701 die je nieuw kunt vinden en zelfs kunt bestellen bij Fiat (60665644), aangezien sommige van de EV1 injectoren al niet meer in productie zijn of de beschikbaarheid beperkt is.

Als je het niet nodig hebt, dan hoef je het ook niet, dat is aan jou.
ja je hebt gelijk nu heb ik de bosch 0280150701 injectoren die 250cc zijn
dus ik zocht naar de 0280156038 ze zijn maar 229 cc ?? en zijn niet goedkoop.
als ik de mijne verander naar de nieuwe krijg ik dan een betere brandstofbesparing met meer vermogen?
is er een online plek om er 6 te kopen met een goede prijs? zijn er volvo's die hetzelfde zijn?
dank

hi
rapporteer alsjeblieft en ook welke 164 heb je en welke serienummers zijn de nieuwe injectoren
Eindelijk bijna klaar om de inlaat weer in elkaar te zetten. Injectoren zijn nummer 280 150 556. Ik herinner me dat ze geschikt zijn voor een Ford V8. De vormfactor en kleur zijn identiek aan mijn OEM-injectoren, maar ze hebben de multi-hole nozzle in plaats van een enkel gat.

De auto is een 1991 164B 3 liter.

Ik zal rapporteren hoe de auto rijdt.

Attachments

Discussion starter · #25 · (Edited)
Ja, je hebt gelijk, nu heb ik de Bosch 0280150701 injectoren die 250cc zijn.
Dus ik zocht naar de 0280156038, die slechts 229 cc zijn?? en niet goedkoop zijn.
Als ik de mijne verander in de nieuwe, krijg ik dan een betere brandstofbesparing met meer vermogen?
Is er een online plek om er 6 van te kopen met een goede prijs? Zijn er Volvo's die hetzelfde zijn??
Bedankt
150 701 zijn 226ccm bij 3 bar/43,5 PSI, 156 038 zijn 224,4ccm bij 3 bar.
= beide zijn 225±1ccm.

Het Volvo-alternatief is 0 280 155 832, maar ze zijn iets groter (235ccm) - wat dat ook impliceert. Voor zover ik kan zien, hebben ze ook een nieuwe inkeping nodig op de 24V, zoals ik deed in mijn installatierapport.

---

Ik heb gisteren ook mijn laptop meegenomen naar de auto en de ECU had geen fouten opgeslagen over ongeveer 800 mijl met de grotere injectoren, E85 en een beetje bijna onverdund E10. Ergo, alles valt ruim binnen het bereik van de lambdacorrectie hier.

Discussion starter · #26 · (Edited)
Dus hier is het voor Grant:

1) Het vermogen is over het algemeen hetzelfde, maar de gasrespons is sneller.
Benzine (E5 eigenlijk):
Image

E85 met Volvo-injectoren:
Image

Merk op dat deze metingen waarschijnlijk onnauwkeurig zijn.
De vonkvervroeging is -5,75-6°, wat de harde limiet lijkt te zijn. De motor lijkt ook meer vermogen te willen ontwikkelen, maar wordt geknepen. Als je het gaspedaal intrapt, trekt de auto geweldig op, maar herstelt snel naar de standaardinstelling. Wat ik hier ook zie, is dat hij op benzine rond de begrenzer schommelt (dwz hij heeft nauwelijks genoeg brandstof om hem te bereiken), terwijl hij op E85 aan de koppelbegrenzer blijft hangen, en dat is waarschijnlijk wat aanvoelt als meer vermogen.

Te allen tijde de motor management ECU van de ME-Motronic modellen de momentane koppelontwikkeling van de motor, waarbij de gasklepopening wordt aangepast aan de relatie tussen het gevraagde en het ontwikkelde koppel.
= Je kunt doen wat je wilt, het vermogen verandert niet omdat de ECU de gasklep voor je sluit. Op oudere Alfas met het pedaal via een kabel verbonden met de gasklep, zal het gewoon extra vermogen vrijmaken zoals het hoort.

De metingen liggen aan de onderkant van de ±5% die wettelijk is toegestaan, en ik ben technisch gezien vrij om de koppelcurve aan te passen om 162,75 pk te produceren bij 6500 tpm (178 Nm) met een max. koppel van 196 Nm bij 3500 tpm, zolang ik de emissies niet verander (door de daadwerkelijke brandstofkaarten aan te passen). Dat is precies wat de twee remaps die ik ken te bieden hebben, dus ik zou de koppelcurve kunnen laten herschrijven als ik iemand vind die dat wil doen.

Dan was er de zorg over het langdurig rijden met hogere snelheden:
Image

Ik kan hier alleen voor de 156 spreken, maar de lambdacorrectie werkt zelfs bij constant rijden met 6000 tpm.

Bij uw gemiddelde 2000-2500 tpm werkt de lambdacorrectie perfect:
Image

De "zelfinstellende FRA-parameter" en de "FRA-factoren" voor hoge en lage belasting (degenen waar ik eerder naar verwees) waren 1,06 en 1,03, wat dat ook mag betekenen. De meeste andere mensen hebben zoiets als .9999998, dus het werkt tenminste.

Het verbruik in Maniac-Mode is ongeveer 15-16 liter op 100 km, of 15-16 MPG. Ik heb vorige week ongeveer 800 mijl gereden, voornamelijk op de snelweg, en ik heb twee bonnen bewaard waarop ik de afstand heb genoteerd, één gemengde snelweg en stad vóór de reis en één alleen snelweg, beide geven 42 liter op 355 km of 20 MPG aan. Op benzine deed ik ongeveer 25 MPG onder dezelfde omstandigheden.

Zoals eerder vermeld, heb ik ongeveer 20 liter E10 in de volledig lege tank gedaan om te melden dat het prima werkt (wat het doet), maar het kostte me ongeveer 5 minuten om de reis te plannen met E85-tankstations in gedachten.

Ik heb een 164 met de 3.0 24V.
Natuurlijk moet ik premium benzine kopen.
Hier in Oregon hebben we niet veel E-85 beschikbaar. Maar ik zie dat in de toekomst veranderen.
Mijn vraag, en de reden waarom ik dit overweeg:
Als ik mijn enkele injectoren vervang door de 4-gats, kan ik dan een goedkopere benzine (normaal) gebruiken? Dit zou zichzelf terugverdienen in korte tijd, aangezien ik verdomd veel rijd.

Discussion starter · #28 · (Edited)
Als je inderdaad Premium nodig hebt (wat Alfa zegt), betekent dit dat E85 al economisch haalbaar is in sommige staten (Illinois [sommige plaatsen hier hebben een prijsverschil van 41%, dus je zit er meer dan goed voor en de hele staat zit vol met E85-tankstations], Ohio, Indiana, Iowa, Kentucky, Nebraska, New York, Michigan - in die volgorde).

Het probleem met de benzinekwaliteit is gerelateerd aan de ontsteking en kan niet worden gecorrigeerd via aanpassingen in de brandstoftoevoer (althans niet in het kader van waar ik over praat), dus het is of Premium of iets met Ethanol. De 24V's hebben een klopsensor en kunnen al dan niet werken op medium of regular.

E85 Prijzen Oregon

Er zijn een paar benzinestations, voornamelijk in Portland, maar er wordt slechts één prijs gerapporteerd, die al dan niet representatief is. Zoek de E85-prijs van lokale benzinestations op als je in hun omgeving bent en kijk of deze goedkoper is.

Wauw. Geen enkel openbaar benzinestation in Portland verkoopt E-85. Niet voor mij.

Oregon verbouwt geen maĂŻs, dus niemand geeft een fluit over ethanolbrandstof. Geen vraag = geen aanbod.

[soapbox]
De bestaande infrastructuur voor de distributie van petroleumbrandstoffen heeft momenteel niet de capaciteit om gemakkelijk ethanolbrandstoffen op te nemen - de meeste benzinestations hebben slechts 3 tanks, 4 als ze diesel verkopen. Evenzo qua aantal pompen. Waar gaat de ethanolmix naartoe? En natuurlijk kan ethanol ervoor zorgen dat sommige slangen en afdichtingen verslechteren, dus de apparatuur moet worden geĂŻnspecteerd en gecertificeerd.

Dit alles is de reden waarom het congres de distributie van ethanolbrandstoffen heeft "geautoriseerd", niet verplicht heeft gesteld. Aan de andere kant hebben ze de productie van ethanol en de productie van ethanolbrandstof wel verplicht gesteld. Dit komt omdat ze meedogenloos werden beĂŻnvloed door de agribusiness en omdat ze niet de moeite nemen om de juiste mensen de juiste vragen te stellen.
[/soapbox]

Ik heb een 164 met de 3.0 24V.
Natuurlijk moet ik premium benzine kopen.

Hier in Oregon hebben we niet veel E-85 beschikbaar.
Maar ik zie dat in de toekomst veranderen.

Mijn vraag, en de reden waarom ik dit overweeg:
Als ik mijn enkele injectoren vervang door de 4-gats, kan ik dan een goedkopere benzine (normaal) gebruiken? Dit zou zichzelf in korte tijd terugverdienen, aangezien ik verdomd veel rijd.
ik heb dezelfde auto en in Israël hebben we 2 opties 95 octaan, wat hier normaal is, en 98 octaan, wat als premium is.
ik rijd al 19 jaar zonder problemen normaal. je hebt geen premium nodig.

robvolz...Als u geld wilt besparen op brandstof, installeer dan een propaan conversiekit...het is bi-fuel...propaan of benzine:)

Is het niet zo dat benzine op ethanolbasis ook niet zo goed reist? Moet het relatief snel worden gebruikt? Ik herinner me dat ik dat ergens heb gelezen.

Discussion starter · #34 · (Edited)
[soapbox] De bestaande infrastructuur voor de distributie van petroleumbrandstoffen heeft momenteel niet de capaciteit om gemakkelijk ethanolbrandstoffen op te nemen - de meeste benzinestations hebben slechts 3 tanks, 4 als ze diesel verkopen. Evenzo op het aantal pompen. Waar gaat de ethanolmix naartoe? En natuurlijk kan ethanol ervoor zorgen dat sommige slangen en afdichtingen verslechteren, dus de apparatuur moet worden geĂŻnspecteerd en gecertificeerd. [/soapbox]
Mijn plaatselijke benzinestation heeft de Supreme-pomp (AKI 93) vervangen door E85, omdat niemand dat spul toch zou kopen.
Whoa. Niet één openbaar benzinestation in Portland verkoopt E-85. Niet voor mij.
Maak een roadtrip naar Jay's Garage op SE 7th & Morrison, het lijkt de populairste te zijn. De prijs per gallon is echter onbekend voor het internet. Een andere is Olson Brothers in Milwaukie op 14115 SE McLoughlin Blvd.
Is het niet ook zo dat op ethanol gebaseerde benzine niet zo goed reist? Moet relatief snel worden gebruikt? Ik herinner me dat ik dat ergens heb gelezen.
De houdbaarheid van zowel benzine als ethanol is ongeveer drie maanden, daarna is het octaangetal zo laag dat de motor kan gaan kloppen. Als je het in luchtdichte benzinecans bewaart, gaat het nog langer mee. Als uw brandstofdampterugwinningssysteem goed werkt (wat waarschijnlijk het geval is), is de benzinetank van een Alfa met een katalysator ook luchtdicht. Vul de tank gewoon volledig als u de auto enkele maanden wilt opslaan om de lucht eruit te halen.

Euro GTA Injector flows...

Ik denk niet dat ik dit heb zien behandelen.

155Dude, ik heb een GTV6 waar ik niet alleen van plan ben een 24v motor swap te doen, maar de 24V motor in kwestie zal een big bore 3.45L zijn. Ik vraag me af of de euro 3.2GTA injectoren qua flow voldoende zullen zijn of dat ik naar andere opties moet gaan kijken. Nokkenassen en compressie zullen niet overdreven agressief zijn... de motor wordt gebouwd voor straatgebruik met een 'matig' doel van ~300pk/300 lb-ft.

Heb je de flow rates voor de 3.2GTA injectoren...?

Bedankt voor alle info!

Voor je 164L zou ik een set van 0 280 155 712 van de Saab 9-5 aanraden, die zijn vrij gemakkelijk verkrijgbaar.
Voor het geval iemand anders wil "duiken" op de sloop voor deze, is de toepassing '99 - '01 Saab 9-5 V6 Turbo. Injectoren zijn marineblauw van kleur.

En als iemand in Portland is, ga dan gewoon naar Atomic Auto, de beste SAAB-werkplaats van het noordwesten met stapels oude onderdelen, nieuw en gebruikt.

Ik denk er serieus over om een paar van de Volvo S80 injectoren op te pikken na het lezen van deze thread. E85 is niet beschikbaar in New England, maar ik hou wel van het idee van verbeterde brandstofsproeipatronen en alles wat dat impliceert. S80's zijn goedkoop en er zijn er genoeg op de lokale schroothopen. Ik denk niet dat de extra ~10cc flow per injector de tuning ernstig zal schaden en ik ben er zeker van dat de brandstofpomp het aankan.

Ik weet niet zeker of iedereen dit hier weet (en het spijt me als ik oude info herhaal, ik ben een Alfa n00b), maar de 164 V6's gebruiken dezelfde Bosch brandstofpomp als verschillende V12 Ferrari's, zoals de 456, 550 Maranello en F50. Die gebruiken 2 pompen (één per bank) en injectoren in de range van 240cc-250cc. Ik heb ook een introductie gekregen in de Ferrari prijzen - heilige opslag, Batman! :eek:

Discussion starter · #39 · (Edited)
Ik denk niet dat ik dit heb zien langskomen.

155Dude, ik heb een GTV6 en ik ben niet alleen van plan om een 24v motor swap te doen, maar de 24V motor in kwestie wordt een big bore 3.45L. Ik vraag me af of de euro 3.2GTA injectoren qua flow voldoende zijn of dat ik naar andere opties moet gaan kijken. Nokkenassen en compressie zullen niet overdreven agressief zijn... de motor wordt gebouwd voor straatgebruik met een 'gematigd' doel van ~300pk/300 lb-ft.

Heb je de flow rates voor de 3.2GTA injectoren...?

Bedankt voor alle info!
3.2GTA gebruikt dezelfde injectoren als de reguliere 3.2 en 3.0 24V motoren, 229cc/min bij 43.5psi.

De GTA heeft echter een verhoogde brandstofdruk van 4,5 bar/65,25psi (vergeleken met 3,5 bar van de TwinSpark en 2,5 24V 156s, 3 bar van de vroege 90ies Alfa's en 2,5 bar van een standaard GTV6). Dit classificeert ze technisch gezien op 280cc/min wanneer ze in de 3.2GTA worden geĂŻnstalleerd.

Ervan uitgaande dat je de brandstofdrukmeter en ECU van een 24V 164 neemt en het brandstofsysteem op 3 bar laat draaien, zouden de perfecte injectoren ergens boven de 265cc/min moeten zitten.

Als je het echter goed wilt doen, doe dan misschien wat Alfa daar deed en verhoog de brandstofdruk voor een verbeterd sproeipatroon, samen met 250cc/min (0 280 155 832) injectoren. Dat vereist een opgewaardeerde pomp en een andere drukregelaar, d.w.z. deze (FP165-984). En een Megasquirt.

Ter informatie voor iedereen die, zoals ik, de 24V V-6-auto's wil upgraden met de Volvo-injectoren. 155Dude vermeldde dat hij inkepingen in de injector moest maken om deze in zijn TwinSpark te laten passen.

De inkepingen pasten niet, maar dat is slechts een klein nadeel. Ik nam een Dremel-gereedschap en maakte een inkeping in het midden tussen de oude inkeping en de rand van de rand (gele lijn). Ik vergat te controleren of de V6-assemblage de bovenste of onderste inkeping gebruikt, dus het zou daar zonder aanpassingen kunnen passen. De Volvo-injectoren missen ook het lipje aan de achterkant, dus zorg ervoor dat u ze correct uitlijnt met de connector in het midden.
Voor de 24V wordt de bovenste inkeping gebruikt op de originele EV1-injector voor de borgclip. De Volvo-injector heeft die inkeping op dezelfde plaats, maar deze gaat niet helemaal rond de injectorbehuizing zoals de EV1, dus de borgclip past niet helemaal. U moet die inkeping op de Volvo-injector verlengen om de clip correct te laten passen. Hier zijn een paar foto's van de injectoren naast elkaar, zodat u kunt zien wat ik bedoel.

Image

Image

Er is ook geen positioneringslipje op een van beide injectoren. De connector op alle zes injectoren is uitgelijnd op de positie van 7-8 uur (waarbij 12 uur naar de voorruit wijst).

21 - 40 of 93 Posts