Alfa Romeo Forums banner

De Alfa Milano / 75 wiel fototread

117K views 118 replies 47 participants last post by  lucone  
#1 ·
Laat ons foto's zien van je wielen, naam van het wiel, ET, bandenmaat etc....

Dit kan dus dienen als een ideeëndraad voor iedereen (lijkt goed te werken op het GT-forum).

Image

Latere 916type GTV spider 16x6 velgen met 195/45/16 banden

er is een kleine aanpassing die je hieraan moet doen om ze passend te krijgen. De velgen voor de voorwielen moeten 1 mm van het middelste gat worden afgehaald (5 minuten met dremel) - om ze de naven vrij te laten, voeg ook een 5 mm spacer toe aan de achterkant, om de gebogen lip op de naven vrij te laten.

Image

Revolution RFX (zoals gemonteerd op Veloce-modellen in het VK), met gepolijste buitenlip. 15x5.5 195/50/15

#4 · (Edited)
Die Revolution RFX 15 inch Veloce wielen zijn 7 inch breed, niet 5,5, tenminste, beide sets van mij wel! Hier zwart gespoten om het remstof te verbergen, maar meestal zilver.

Image

Er is ook een 14 x 6,5 versie die vaker voorkomt op de TS Veloce, ze werden standaard hiermee geleverd met de 7x15 als optie. De V6 Veloce werd geleverd met de 7x15 en de juiste bandenmaat was 195/55, hoewel Alfa ze vaak met 195/50 liet uitkomen, waardoor de auto in TS-vorm serieus ondergeared was. Car Magazine raakte beroemd uit de versnellingen bij 119 mph in een test TS Veloce met deze wielen gemonteerd, niet geholpen door een overijverige toerenbegrenzer die afsloeg bij 5700 rpm in plaats van 6200!

Ik denk dat die standaard wielen op de 3 liter V6 op uw foto ook 14 x 6,5 waren, hoewel de eerdere Euro 2.5 V6 een 5,5 inch brede versie van hetzelfde type kreeg. De wielen werden een inch breder om te passen bij de plastic boogverlengingen.

#8 ·
Die Revolution RFX 15 inch Veloce wielen zijn 7 inch breed, niet 5,5, tenminste, beide sets van mij zijn dat! Hier zwart gespoten om het remstof te verbergen, maar meestal zilver.

Image

Er is ook een 14 x 6,5 versie die vaker voorkomt op de TS Veloce, ze werden standaard met deze geleverd met de 7x15 als optie. De V6 Veloce werd geleverd met de 7x15 en de juiste bandenmaat was 195/55, hoewel Alfa ze vaak met 195/50 liet uitkomen, waardoor de auto in TS-vorm serieus ondergegeerd was. Car Magazine raakte beroemd uit de versnellingen bij 119 mph in een test TS Veloce met deze wielen, niet geholpen door een overijverige toerenbegrenzer die afsloeg bij 5700 rpm in plaats van 6200!

Ik denk dat die standaard wielen op de 3 liter V6 op je foto ook 14 x 6,5 waren, hoewel de eerdere Euro 2.5 V6 een 5,5 inch brede versie van hetzelfde type kreeg. De wielen werden een inch breder om samen te gaan met de plastic boogverlengingen.

#27 ·
Dik rubberen uiterlijk, periode correct en stoer, begrijp de dikke rubberen string van de grote wielen niet, die de jongere generatie leuk vindt. 16 inch is het grootste dat er correct uitziet op deze auto's en als zodanig zijn ontworpen. Ik hou van vroege sportwagens met dik rubber. Het zwart versterkt het algehele uiterlijk en is met dit in gedachten ontworpen.

#29 ·
:yes::thumbup:Bedankt Novitec voor deze serieuze foto's, ook jij bent dol op lichtmetalen velgen!!! :)
Mijn favorieten zijn OZ Superturismo, erg vergelijkbaar (zelfs qua kleur) met mijn Team Dynamics 7,5J x 17 ET 25 die ik twee jaar geleden reed.
Ik denk dat dit de lichtste velgen zijn van allemaal.
Tweede keuze, BBS Le Mans (ik ben het eens met Jazik, misschien zelfs beter in 17 inch).
Derde, BWA sterwiel... een grote klassieker maar veel minder speciaal dan de andere.
Orobica zijn naar mijn mening helemaal niet slecht, maar misschien veel te