Alfa Romeo Forums banner

Radio voor een S2 spider

7.9K views 37 replies 20 participants last post by  charles D M  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw, dus dit komt misschien op de verkeerde plek terecht, maar hopelijk kunnen jullie me helpen de goede kant op te wijzen. Ik heb een '79 Spider waarvan de radio er net mee is opgehouden. Ik ben op zoek naar een goede vervanger die er niet te modern uitziet. Is er iets dat jullie aanraden? Idealiter zou ik er graag een uit de jaren 70 vinden om de cabine zo origineel mogelijk te houden.

#5 ·
Ik kocht mijn '84 S3 met een - niet-functionerende - Blaupunkt Stockholm radio+cassettespeler. In de 2000 km die ik tot nu toe heb gereden, heb ik een radio niet gemist. Ik was ofwel met mijn vriendin of met mijn gedachten en de mechanische geluiden van de auto. Nu - na lang aarzelen - bestelde ik DEZE , die er qua periode correct uitziet voor het midden van de jaren 80 (minder voor je auto uit de jaren 70. Ik weet het, sommigen zullen NEE zeggen, maar ik ben er zelf nog steeds niet zeker van of ik hem ga inbouwen of proberen de dode Blaupunkt te (laten) repareren.

#17 ·
Ik kocht mijn '84 S3 met een - niet-werkende - Blaupunkt Stockholm radio+cassettespeler. In de 2000 km die ik tot nu toe heb gereden, heb ik een radio niet gemist. Ik was ofwel met mijn vriendin of met mijn gedachten en de mechanische geluiden van de auto.

Nu - na lang aarzelen - heb ik DIT besteld, dat er qua periode correct uitziet voor het midden van de jaren 80 (minder voor je auto uit de jaren 70. Ik weet het, sommigen zullen NEE zeggen, maar ik ben er zelf nog steeds niet zeker van of ik het ga inbouwen of ga proberen de defecte Blaupunkt te (laten) repareren.
Het ziet er eigenlijk wel mooi uit wat je besteld hebt.

#6 ·
Ik ben dit proces nu aan het doorlopen. Is uw radio een radio in schachtstijl of een DIN-radio? Als het een schacht is en u het dashboard niet wilt snijden om een nieuwere DIN-radio te plaatsen, dan zijn uw opties (1) een oude radio in goede staat vinden of die is gereviseerd, meestal te vinden op een veilingsite, of (2) iets nieuws kopen van een of twee fabrikanten die nieuwe radio's in schachtstijl maken voor de markt voor restauratie van auto's. Als u een DIN-opening heeft of bereid bent om te snijden om een DIN-radio te plaatsen, dan hebben Blaupunkt en Continental beide verschillende aanbiedingen (zowel oudere gebruikte modellen als nieuwere) die qua stijl zouden passen. Er zijn een paar andere radio's van een nieuwer model die er goed uit zouden kunnen zien. De Fusion MS--RA70 is een maritieme radio met een vrij overzichtelijke interface. Ook de Sony MEX-N5300BT en DSX-GS80 zijn moderne radio's die er niet te druk uitzien (en aanpasbare kleuren hebben voor het display en de bedieningselementen).

#8 · (Edited)
En een derde optie. Je kunt een oude radio vinden - elke radio - en de binnenkant volledig laten vervangen door moderne Aroura-onderdelen. Ik had een dure Blaupunkt in mijn 58 spider die periodecorrect was, maar mono was en alleen een radio. Ik wilde dat niet slopen en liet het dus met rust en vond een oude, niet-werkende am Blaupunkt. Niet goedkoop, maar deze heeft nu am/fm bluetooth een microfooningang voor handsfree een usb-ingang en in 2-kanaals modus 75 watt per kanaal. Werkt goed, ziet er goed uit (denk ik). Ik gebruikte Jeremy van Cruz Classic audio in Santa Cruz CA. Hij is erg druk. AM/FM Stereo Conversies, autoreparatie, MP3 voor oude autoradio's, oldtimer autoradio, antieke autoradio en klassieke autoradio

Nu, op mijn 74 S2 die bijna klaar is, heb ik de radio helemaal weggelaten en een afdekplaat gekregen voor waar de radio komt en een bluetooth controller in de asbak geplaatst. Ik kan een foto van de controller maken als je geïnteresseerd bent.

#11 ·
Voor mijn 77…

Ik heb een plexiglas afdekplaat gemaakt waarin ik de bedieningskop van een JBL Bluetooth heb geplaatst. Eindversterker.

Het ziet er eenvoudig uit, mijn IPhone linkt automatisch en ik krijg beter geluid, op aanvraag, zonder reclame.

#34 ·
Voor mijn 77…

Ik heb een plexiglas afdekplaat gemaakt waarin ik de bedieningskop van een JBL Bluetooth heb geplaatst. Eindversterker.

Het ziet er eenvoudig uit, mijn IPhone linkt automatisch en ik krijg beter geluid, op aanvraag, zonder reclame.
Ik zou graag foto's hiervan zien en een beschrijving van de opstelling krijgen.

#13 ·
Als u de matige geluidskwaliteit kunt verdragen, kunt u specifieke modellen voor elk jaar vinden op deze site: ANTIQUE CAR RADIO MADNESS

De site is een rommeltje, maar heeft specifieke info voor elk jaar en veel producenten. Bijvoorbeeld, Blaupunkt 1979: Blaupunkt 1979

Merk op dat vooral Blaupunkt dezelfde naam gebruikte voor vele generaties. Bijvoorbeeld "Frankfurt" is een high-end radio van de vroege jaren vijftig tot midden jaren zeventig. U moet het modelnummer en de afbeeldingen controleren

#19 ·
Ik heb een '87 Quad Spider met originele radio/ingebouwde cassette; nu natuurlijk dood. Weet iemand een kant-en-klaar drop-in model dat zonder aanpassingen zou passen? De cassette-aandrijving interesseert me niet echt, maar een cd-speler zou leuk zijn.
De meeste cd/radio's zouden moeten passen die een standaard 1 DIN-opening hebben (7x2 inch)....misschien moet je een plugconversie-pigtail halen, afhankelijk van de plugconnector die je auto nu heeft.

#15 ·
Eenmaal in de garage... hier is de "verborgen" bluetooth-controller die ik gebruik.

#16 ·
Ik heb een oude cassette speler uit de jaren 80 met drukknopjes gekocht via eBay, deze gestript en een Bluetooth-unit geïnstalleerd zoals hierboven vermeld in de behuizing. Het is best mooi geworden. Het is alleen Bluetooth, maar dat is alles wat ik al jaren gebruik.

De oude radio kostte $15, de Bluetooth-unit $15, de knoppen $8 en de epoxy $7, dus ik heb er ongeveer $45 aan uitgegeven.

Ik ben op zoek naar een 1,5" Alfa Romeo-sticker voor de cassetteklep.

#20 ·
Ik heb een oude push-button cassettespeler uit de jaren 80 gekocht van eBay, hem gestript en een Bluetooth-unit geïnstalleerd zoals degene die hierboven werd genoemd in de behuizing. Het is best mooi geworden. Het is alleen Bluetooth, maar dat is alles wat ik al jaren gebruik.

De oude radio was $15, de Bluetooth-unit was $15, de knoppen waren $8 en de epoxy was $7, dus ik heb er ongeveer $45 in zitten.

Ik ben op zoek naar een 1,5" Alfa Romeo-sticker voor de cassettedeur.

View attachment 1767166
Voor een klein Alfa-script, kijk naar de stickers voor moderne remklauwen. Een tijdje geleden zag ik ze goedkoop op Ebay.

#24 ·
View attachment 1768572
Dit is een bluetooth van retro manufacture. Ik ben dol op deze radio. Het ziet eruit. . Periode correct en heeft alle functies van een moderne radio.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Welk merk is het? Heeft u misschien een link waar u het besteld heeft?

#27 ·
Heeft u overwogen om de huidige radio te laten repareren/updaten?
Ik heb in de jaren 90 de radio van een Nisson 300 Z uit 1986 laten opknappen. Er was toen echt geen vervanging voor op de markt. Bluetooth bestond toen nog niet.

Als ik op de bergwegen rijd, zet ik de radio uit. Ik wil de auto horen als hij aan het werk is. Op de openbare weg houd ik wel van mijn muziek en zeker de bluetooth naar mijn iPhone muziekbibliotheek en een goed geluidssysteem met goed volume maken de rit veel aangenamer.

#30 ·
Ik heb een BT-eenheid, die zelfstandig of in combinatie met een audioapparaat als lijnversterker kan werken. Ik zou met korting verkopen. Het is gewoon een zwarte doos met draden die achter het dashboard gaat. Momenteel niet in de winkel en ik herinner me het merk niet, maar ik zal een foto en specificaties plaatsen als je geïnteresseerd bent. Ik gebruikte het in mijn 58 met een intacte vintage radio, maar ben een andere weg ingeslagen.

• Like
Reactions: mikespider
#31 ·
Ik heb een Out of Sight Audio Mark 1. Bluetooth Audiosysteem - Out of Sight Audio

Lijst $250. Ik verkoop voor 150 plus verzendkosten. Doos, instructies en alles. Misschien wil je een van hun chiquere aanbiedingen, dus bekijk de website. Het werkt goed, ik had het net achter een dure Blaupunkt-radio en vond een goedkope Blaupunkt in mijn dozen met rommel die ik naar Cruz Audio stuurde om een Arora-bord in te zetten. (Ik wilde niet knoeien met de goede Blaupunkt) en de Arora Board-opstelling heeft bluetooth, dus ik heb het niet meer nodig.
Ik heb retro-geluidsradio's (hierboven aanbevolen) in een paar andere auto's en ben er meestal blij mee, dus ze zijn ook een goede keuze.

#32 ·
Ik heb een Out of Sight Audio Mark 1. Bluetooth Audiosysteem - Out of Sight Audio

View attachment 1776788
Lijst $250. Ik verkoop voor 150 plus verzendkosten. Doos, instructies en alles.
Misschien wil je een van hun chiquere aanbiedingen, dus bekijk de website.
Het werkt goed, ik had het net achter een dure Blaupunkt-radio en vond een goedkope Blaupunkt in mijn dozen met rommel die ik naar Cruz Audio stuurde om een Arora-bord in te zetten. (Ik wilde niet knoeien met de goede Blaupunkt) en de Arora Board-opstelling heeft bluetooth, dus ik heb het niet meer nodig.

Ik heb retro sound radio's (hierboven aanbevolen) in een paar andere auto's en ben er meestal blij mee, dus ze zijn ook een goede keuze.
Is het redelijk om de oem-kop te strippen en een bt-bord bij Cruz te stoppen? Overal waar ik keek, begint het bij $500, wat voor mij gek is voor een $10 bt fm-modulator.

#33 ·
Ik had de hele radio eruit gehaald en compleet nieuwe elektronica, tuner, versterker, bluetooth geïnstalleerd, en het was duur. Het bedient zoveel functies via drie bedieningsingangen (toon, tuner en volumeknoppen) (draai één knop 3x om een functie te selecteren en draai dan de andere knop, enz.) dat het een beetje priegelig is voor mijn smaak, maar het werkt wel goed. De kosten waren meer dan 1000 euro. Een goede klus, maar ik zou waarschijnlijk niet meer voor die route kiezen. Maar goed, ik wilde geen retro sound in het dashboard van mijn 1958 102 Spider. Ik heb wel een retro sound in het dashboard van de 63 Giulia Spider en daar ben ik blij mee.

#35 ·
#36 ·
Ik zou graag foto's hiervan zien en een beschrijving van de opstelling krijgen.
Ik kocht mijn '84 S3 met een - niet-werkende - Blaupunkt Stockholm radio+cassettespeler unit. In de 2000 km die ik tot nu toe heb gereden, heb ik geen radio gemist. Ik was ofwel met mijn vriendin of met mijn gedachten en de mechanische geluiden van de auto.

Nu - na lang aarzelen - heb ik DIT besteld, dat eruitziet als uit het midden van de jaren 80 (minder voor je auto uit de jaren 70. Ik weet het, sommigen zullen NEE zeggen, maar ik ben er zelf nog steeds niet zeker van of ik het ga inbouwen of proberen de defecte Blaupunkt te (laten) repareren.
Apple Music met een koptelefoon werkt voor de lange ritten op de snelweg!

Attachments

#37 ·
Apple Music met een koptelefoon werkt voor de lange ritten op de snelweg!
Ik ben er vrij zeker van dat in ieder geval sommige staten geen koptelefoons voor de bestuurder toestaan.