Alfa Romeo Forums banner
41 - 60 of 64 Posts
Totdat je met de politie praat en een andere boete betaalt ;)

Het probleem met deze moderne krachtige auto's is dat slechts ongeveer 5% van de bestuurders ter wereld daadwerkelijk competent genoeg is om ermee te rijden, dus veel van de anderen tuffen erin rond en de anderen zijn gewoon gevaarlijk op de weg voor andere weggebruikers die gewoon hun KINDEREN over de weg brengen om te gaan winkelen.

....................

Af en toe ga ik naar YouTube om video's te bekijken met titels als
"Snelle auto's bestuurd door jongens met meer geld dan hersens". Ze laten een stel jongens zien die van de weg afgaan en een puinhoop maken van de auto die hun vader hen niet mocht kopen. (Een groot deel van de alleenstaande mannen tussen de 23 en 30 jaar woont nog thuis. Dwaze vaders betalen soms zelfs voor zijn nieuwe speeltje) Ja, ik weet dat de meeste kopers van deze auto's (Alfa's) intelligent rijden, maar de 5% -ers gaan Alfa Romeo het imago geven dat het publiek heeft voor BMW-rijders.

Ik vind het heerlijk om een BMW-rijder te blokkeren die op de rechterrijstrook sneller gaat rijden, zodat hij voor me kan kruipen in de veronderstelling dat ik zal vertragen om ruimte voor hem te maken. Ik versnel graag om mijn auto naast de auto op de rechterrijstrook te plaatsen. Ik houd een tijdje (misschien langer) gelijke tred met deze auto. (met een glimlach op mijn gezicht. >:) )

Je kent dat oude gezegde wel "Jongens zullen jongens zijn".
.

Ik betwijfel ten zeerste dat Fiat/Alfa de Giulia heeft ontworpen en afgesteld om een bandversnipperende drifter te zijn. Zorgt zeker voor veel rook, verpest banden, maar niet de snelste manier om een bocht op een racebaan te nemen.
Nou, dat heeft geen enkele autofabrikant gedaan. Daarom zijn driftauto's allemaal zwaar gemodificeerd. Ik ben zelf een wegrace-man, maar driftwedstrijden vereisen een indrukwekkende hoeveelheid controle over de auto.

Ik zag een video van de Guilia QV die het Porsche Panamerican NĂĽrburgring-record verbrak. Ik ben van plan een Guilia QV te kopen omdat mijn Milano Verde nog eens 100 pk nodig heeft, maar de aandrijflijn, remmen en het chassis waren niet ontworpen voor zoveel vermogen. Ik vraag me af of iemand een speciale chip zal ontwikkelen om het vermogen van de Guilia QV te verhogen of dat Alfa een tweedeurs Guilia QV zal maken.

Jullie moeten stoppen met het gebruik van het woord 'Chip'................ :wink2:

Auto's hebben al bijna 20 jaar geen 'chips (EPROMs)' meer in hun ECU. Tunen gebeurt door de ECU opnieuw te flashen. Als er mensen zijn die iets verkopen dat in de auto moet worden bedraad om het tunen te vergemakkelijken, ren dan weg!
Ver weg!

En stop met het geloven van de BS-claims. De Giulia slikt al 1,5 Bar/22 psi turbodruk. Als er iemand is die beweert dat er nog eens 100 pk extra uit een tune komt, pure BS!

Vermogen is verslavend en dat geldt ook voor adrenaline.
Het vermogen is er altijd, maar je raakt gewend aan de adrenaline.

Ik denk dat de bewering dat een auto te veel vermogen heeft, ik alleen op dit forum zie. Kan niet zeggen dat ik het op Duitse fora zie, de meesten willen meer :)

Alfa, een sportief merk, moet het vermogen vergroten met de concurrentie. Voor de jaren tachtig was 200 pk genoeg voor een sportieve auto, tegenwoordig is 500 pk precies goed om sportief genoemd te worden. Er is dus ontwikkeling geweest. En Alfa wil nog steeds sportief genoemd worden. Vergeleken met moderne auto's zoals de Tesla P85, die 700 pk in een gezinsauto kan laten zien, is de Alfa helemaal niet schandalig. Misschien wil je zelfs meer van de sportieve dingen. Fabriek zegt dat 50-100+ pk geen probleem is, misschien met 4WD. Dan hangt alles af van hoe robuust de motor is gebouwd om het aan te kunnen. Turbo's en kleppen kunnen net als het programma worden gewijzigd. Ik denk dat als Alfa veel auto's in de VS en Europa verkoopt, er vraag zal zijn naar upgrades van tuners, wat zal resulteren in dezelfde upgrades als de concurrentie.

G.

Ik zeg niet dat 500 pk teveel is, maar dat het meer dan genoeg is voor de meeste omstandigheden waarin de auto's zullen worden gereden. Als mensen meer willen, is dat hun zaak denk ik, maar ik denk dat ze nooit tevreden zullen zijn. Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de verkochte Giulias een stuk minder vermogen zal hebben. Ik zou een QV in een oogwenk kopen als ik het geld had.

Hmmm. Ik kan de verfijnde uitstraling van de miljoenen kleine stukjes bewonderen en de kunst waarderen die erbij komt kijken om al dat glimmende spul in zo'n compact pakket te proppen. Maar,

Motoren zijn niet zo mooi meer als vroeger.

Attachments

Hmmm. I can admire the sophisticated look of the millions of tiny bits and appreciate the art involved in mashing all that shinny stuff into such a compact package. But,

Engines are not beautiful like they used to be.
Ja, het is jammer dat Alfa zich heeft overgegeven aan het plaatsen van Tupperware op hun motoren. Het suggereert niet dat er iets speciaals onder verborgen zit. Ik ben altijd trots om de motorkap van mijn GT 3.2 op tentoonstellingen te openen, omdat het een kunstwerk is.

Hetzelfde als met mijn 164LS.

"Vandaag is 500 pk precies goed om sportief genoemd te worden."

Wauw, jouw definitie van sportief moet wel heel anders zijn dan die van de meesten die zijn opgegroeid met traditionele sportieve auto's voor de gemiddelde liefhebber.

Oké, misschien heel high-end over-the-top sportief, maar voor de meesten van ons die zich geen supercars kunnen veroorloven of een meer gebalanceerd product prettig vinden, komt dat aantal over als relatief esoterisch, overdreven, ongeacht hoe het rijdt.

Interessant om te zien dat degene die zich verveelt niets bijdraagt, maar gewoon wil dat de info zijn kant op komt! :) Wat dan ook... Hoe dan ook, op dit model, de Alfa Quadrifoglio, heeft de fabriek zich erg terughoudend getoond met foto's van hun nieuwe motoren, terwijl er vroeger altijd mooie studiofoto's van de nieuwe motoren in hun persmap zaten. Ik vraag me gewoon af waarom ze zich zo inhouden en alleen foto's van motoren in de auto vrijgeven? Dus ik kon slechts 2 verdere detailfoto's bemachtigen, een daarvan van de achterkant van de motor uit de video-introductie. Zal kijken of ik hier meer van de distributeur kan krijgen! Op de videofoto is duidelijk te zien dat de nokkenasaandrijving zich aan de achterkant van de motor bevindt, aan de koppelingskant, net als bij de Ferrari-motoren 488 en California T. De andere foto heeft een andere hoek dan de eerste die ik eerder liet zien, met details van de voorkant.

Attachments

De nieuwste generatie Ferrari V8-motoren van California T en 488.

Verschillen tussen die 2 zijn platte plena van de 488 en ook veel grotere headers op de 488 in vergelijking met de California-T. De California T lijkt er een te zijn om te vergelijken met de Alfa-motor op overeenkomsten, als die er zijn, oordeel zelf.
Boring en slag zijn hetzelfde, V-hoek hetzelfde, net als de achterste nokkenasaandrijving en directe injectie. Wat we missen zijn gegevens voor de cilinder afstand en klepmaten voor de twee motoren. Nou, hier zijn foto's van de Ferrari-motoren.

Verdere foto's van de California T motor:

Ferrari California T

G.

Attachments

De Giulia Qaudrifoglio.

Dan is er de opstelling van het motorcompartiment (ook wel packaging genoemd). Zeker wil iedereen een mooi motorcompartiment, maar zeker waren velen teleurgesteld dat Alfa er niet in slaagde de V6-motor mooier te verpakken, zoals in de oude tijd van de Busso V6!

Hun antwoord was dat er zoveel kleppen en buizen zijn dat de enige oplossing was om een plastic plaat bovenop de motor te plaatsen! :)

Dan slaagt Ferrari erin zonder plastic afdekking!? Ze hebben hetzelfde concept heel mooi zonder plastic camouflage.

Ook heb ik het motorcompartiment van de Quadrifoglio vergeleken met het compartiment van de Audi RS4 B5. Voor degenen die het niet weten, de Audi heeft hetzelfde type V6 90 motor 2,7L, met twin turbo's. Op de Audi is het een veel mooiere opstelling, en wat lijkt op plastic ogende buizen naar de plenums, zijn eigenlijk aluminium buizen met koolstofvezel platen eromheen. Dan de vraag, waarom maakt Alfa niet zoiets?? Was de stylingafdeling op vakantie?

G.

Attachments

Interessant om te zien dat degene die zich verveelt niets bijdraagt, maar gewoon wil dat de info hun kant op komt! Wat dan ook

Persoonlijk vind ik de lopende discussie over de oorsprong van de hete Giulia-motor relatief esoterisch, beperkt tot een paar, hoewel niet saai. Het is interessant en passend om in de BB te zijn.

We zijn vrij om een mening te uiten (duidelijk gebaseerd op je eigen uitspraak), die door velen net zo wordt gevoeld als jij de jouwe kunt uiten. Geen afkeuring bedoeld of nodig.

Ik zeg alleen maar dat het erop lijkt dat de meeste potentiële klanten van de nieuwe Alfa waarschijnlijk wachten op een midden geprijsde, midden aangedreven versie, dat ultra krachtige versies beperkt zijn door financiën of wensen tot slechts een paar klanten, net zoals de 4C is geweest, hoewel ik toegeven dat het in zijn 4-deurs configuratie in dat opzicht praktischer kan zijn. De meeste van die gewenste klanten zouden hun aankoopversies hoogstwaarschijnlijk als behoorlijk sportief en leuk beschouwen.

Dus de grote motor is interessant in ontwerp en output, maar waarschijnlijk niet de reden voor de meeste potentiële verkopen voor een sportieve sedan.

Proost en vrede, van een Noorse afstammeling (Lofoten), Akershus?)

Oké, begrepen. Mea culpa. Misverstand, lol.

Er zijn mensen die het misschien gewoon leuk vinden om mensen te plagen, gewoon voor de lol, en dan te verdwijnen. Toch een interessante discussie. De foto's van die motor laten hem er totaal ingewikkeld uitzien.

Moeders familie kwam uit Lofoten en ten oosten van Oslo in landbouwgrond. Ben er verschillende keren geweest en zal terugkeren om de Hurtigruten langs de kust te nemen en weer uitwisselingsstudentenouders te bezoeken.

De Giulias duiken hier nu lokaal op, denk ik. Heb nog geen 4C op de weg gezien, garagekoninginnen, denk ik. Proefrit komt er deze lente aan, is me verteld, lol. Wordt pas serieus als ze een Europees aankoop plan aankondigen. Geen tv-reclame.

Niet zeggen of de Guilia-motor van Ferrari afkomstig is of niet, maar het is interessant om op te merken dat de aankomende 2018 Ferrari Dino dezelfde motor zal hebben (of tenminste zou moeten hebben).

Even ter herinnering dat Alfa een sportief merk is, zou eigenlijk wat sportieve activiteiten met betrekking tot auto's moeten doen!!

Nou. TESLA is een familiesedan met ongeveer 700 pk in de 4WD-versie. Geen sportieve ambities zoals Alfa Romeo. Toch zullen ze nu deelnemen aan een elektrische auto-competitie in Europa en de VS. Ze hebben 500 kg aan luxe-artikelen uit de auto verwijderd en daarnaast onderdelen van koolstofvezel gemaakt om de auto competitief te maken op het circuit. Hij doet nu 0-100 in 2,9 seconden. Hopelijk is dit genoeg om de auto competitief te maken. Het zal interessant zijn om rondetijden te zien die vergelijkbaar zijn met andere GT-auto's met benzinemotoren.

En Alfa, zullen ze elektrische auto's hebben? Heb er nog geen gehoord! Zelfs Ferrari heeft tenminste een hybride gemaakt om te laten zien dat ze met de technologie overweg konden. Ik zou tegen Alfa zeggen: blijf in contact met technologische trends!

Attachments

Interessant om te zien dat degene die zich verveelt niets bijdraagt, maar gewoon wil dat de informatie hun kant op komt! Wat dan ook..
Op wie slaat dit?

41 - 60 of 64 Posts