Alfa Romeo Forums banner
21 - 40 of 183 Posts
OK, ik denk dat mijn vraag beantwoord is. Ik heb geen ruimteproblemen, aangezien mijn TS al in mijn Alfetta zit. Ik heb minstens 7,6 cm van de achterkant van de kop tot aan het schutbord. Ik denk dat dat meer dan genoeg ruimte is om een oplossing te bedenken die er niet uitziet alsof er een medisch hulpmiddel uit elke opening en meer komt.

Dus hoe ziet de daadwerkelijke achterste behuizing of thermostaat van de 155 eruit en waar wijst deze naartoe? Heeft iemand een foto? Als ik 7,6 cm speling heb, zou het standaard onderdeel dan haalbaar zijn?

Zo niet, dan vind ik de laatste foto die je hebt gegeven leuk, met een fitting aan de achterkant die slechts een paar centimeter in beslag neemt en naar de zijkant van de motor gaat en verbinding maakt met je logpijp die onder de inlaatspruitstukken is weggestopt en aan het motorblok is bevestigd. Dat is wat ik waarschijnlijk ga doen als ik een 155-kop krijg.

Welk inlaatspruitstuk is dat? Is het standaard 155 of iets anders? Zijn er nog andere verschillen met de 75-kop die we moeten weten?

Ik waardeer de antwoorden die ik hier zie enorm. Tot nu toe is het de meest uitgebreide blik op de 155-kop die we hebben gezien. Bedankt voor alle input en foto's.

Discussion starter · #23 ·
voor- en achterkant van de koppen

1e foto is achterkant van beide koppen, geen dist-bevestiging in 155 kop, 2e is voorkant van 75 kop, toont VVT- en dist-bevestigingen, 3e is 155 kop geen VVT- of dist-bevestiging en Fiat-stempel. Inzetstukken voor de voorkant van de 155 kop lijken op de achterste nord-inzetstukken. maar groter onderdeel # 605-67581

Attachments

Discussion starter · #24 · (Edited)
155 inlaat

De 1e foto toont VVT als onderdeel van het inlaatspruitstuk, de tweede toont de "zachte" pockets, injectoren bevinden zich aan de onderkant van de runner en spuiten op de kleppen, een emissietoepassing, in tegenstelling tot de injector aan de bovenkant van de runner voor prestaties. De 3e foto toont de achterkant van het spruitstuk, het zou gemakkelijk moeten zijn om een ​​nieuwe te "fabben", MAAR! De 75-kop heeft, aangezien de inlaatpoorten de kop binnengaan, inlaat nr. 2 schuin naar nr. 1 en inlaat nr. 3 schuin naar nr. 4, dit maakt een carb-montage van 90 mm van hart op hart mogelijk, de overtollige opening bevindt zich tussen cilinder 2 en 3 en verschijnt bij de verbinding tussen de carbs. De 155-kop heeft ALLE inlaatkanalen rechtstreeks uit de kop en als je fabriceert, pas je dit aan.

Attachments

Discussion starter · #25 ·
75 inlaat

De 1e foto is de 75 inlaatzijde en het spruitstuk, toont de waterdoorgang, de volgende 2 foto's tonen het verschil in afstand tussen de 155 kop #2 en de 75 #3, de brandstofrail is niet uitwisselbaar, de steunen zijn verkeerd en de afstand is ook verkeerd, Bekijk www.teglerizer.com/fi/index.html voor een mooi artikel over het construeren van een FI-spruitstuk.

Attachments

Dit is wat ik aan het doen ben:

Jim Steck zei me dat ik me geen zorgen hoefde te maken over het koelen van de bovenkant, omdat ik niet op de Bonneville Salt Flats ben.

Attachments

Ben net terug van een week in HawaĂŻ. Ik ben deze foto's aan het verwerken en ga heen en weer tussen de foto's van 7/8/2007 en de foto's van 7/9. Ik heb een paar vragen die misschien beantwoord worden door wat meer foto's te vergelijken. Maar het eerste dat ik niet kan bedenken is waarom de 75 injector rail wordt gemeten tegen de 155 injector gaten. Waarom zou die rail overwogen worden op de 155. Is er iets mis met de 155 rail?

Sommige vergelijkingen lijken met carburateurs in gedachten te zijn, en ik ben niet geĂŻnteresseerd in carburateurs voor zo'n hightech kop. Hoe zit het met het 155 inlaatspruitstuk en de 155 brandstofrail? Problemen mee? Staan ze te veel omhoog om in de RWD-auto's te passen? Ik ben een Alfetta aan het doen, dus ik heb wat meer ruimte om mee te spelen.

Nogmaals, redenen voor de substituties zijn nuttiger, aangezien niet iedereen deze in GTV's en Spiders plaatst. Als het probleem ruimte is, laat het ons dan weten zodat we de speling kunnen proberen te vergelijken. Ik bezit een GTV, dus ik kan beide motorcompartimenten naast elkaar bekijken en uitzoeken of een bepaald onderdeel wel of niet past.

Bedankt

Discussion starter · #28 ·
De kop op de foto's werd niet geleverd met de 155 brandstofrail:), als je de 155 brandstofrail wilt gebruiken, wil je dat misschien specificeren wanneer je de kop koopt, ik wilde alleen maar aangeven dat ze niet uitwisselbaar zijn. Als je echter de Weber-montage gasklephuizen gebruikt, maakt de brandstofrail deel uit van de unit. Ik vraag me af of het inlaatspruitstuk van Dr. G gebogen is voor de speling van de motorkap? Het lijkt erop dat de hoek van het standaard inlaatspruitstuk de gasklep of carburateurs hoger zou plaatsen dan de kleppendeksel. Buigen om direct van de kop af te vlakken, in plaats van van het einde van het standaard inlaatspruitstuk, kan speling betekenen.

OK, ik begrijp het. Nu een vraag voor Dr. G.: In uw opstelling met de "T" boven uw ellebogen, zou u niet meer capaciteit willen dan slechts één rij van (ik neem aan) 1/2 inch buis? Meestal komt er uit een motor een radiatorslang van 1,75 of 2,0 inch. Zouden uw drie ellebogen niet in één enkele log moeten uitmonden met een grotere diameter?

Ook, moest u de drie gaten boren, of zijn er enkele pluggen die losgeschroefd kunnen worden? Ik zie in sommige foto's van alfa of-corse dat er enkele gietpluggen zouden kunnen zijn die eenvoudigweg losgeschroefd worden?

Het zou fijn zijn om het standaard spruitstuk te gebruiken en er een soort ITB aan te bevestigen, maar het zou uiteindelijk te hoog kunnen worden. Een opzetstuk dat horizontaal wordt, zou mooi zijn. Dat zou uiteindelijk maatwerk kunnen worden, dus ik wil eerst zien wat er allemaal beschikbaar is.

Jim Steck Manifold op mijn 155 kop, Iachella

Niet Alfaholics. Jim en ik spraken over het uitputten van het water, en hij dacht niet dat het een probleem zou zijn, het gewoon aan de zijkant naar buiten te laten gaan. Hij laat het aan de bovenkant uit met zijn turbomotor, maar dat is veel meer hitte, bedenk dat. De achterste wateruitlaat op de kop zit ongeveer op hetzelfde niveau, bedenk dat, als bij de voorwielaangedreven auto's, zoals in de auto waar hij in Europa uitkwam. Ik ben een beetje druk met het huis en de witte duetto op dit moment om meer te zeggen, sorry. Heb net een lading cederhouten sierlijsten gekregen. Ik zou redwood gebruiken als ik in Concord zou zitten.
Wes

Wes, ik hoor je over het huis. Ik sta op het punt om over een week of twee helemaal zelf een complete keukenrenovatie te beginnen. Ik zal daar tijdens die periode niet veel doen. Probeer echter af en toe een beetje te schrijven. Omdat je een hoofd hebt en het aan het voorbereiden bent, heb je kennis die nuttig zou zijn.

Ik zie aan de schema's van de achterste thermostaat dat deze naar de uitlaatzijde gaat, dus ik denk niet dat ik die wil gebruiken. Het lijkt erop dat hij prima in mijn Alfetta zou passen. Ik denk dat ik verder ga met het maken van een behuizing voor de achterkant met een uitlaat die naar de inlaat wijst en deze aansluit op een pijp die onder de inlaten loopt, zoals op een van die foto's.

Ik heb een fout gemaakt met de maat in mijn vorige bericht. Het lijkt erop dat de meeste radiatorslangen 1,25 of 1,5 inch zijn, niet 1,75 of 2 inch. Ik denk nog steeds dat ik geen retourleiding kleiner zou maken dan 1,25 inch. Ik zal nu iemand moeten vinden die met aluminium kan werken, want ik ben begonnen met het ontwerpen van een achterste behuizing voor de wateruitgang. Ik ben begonnen met een groot driehoekig plat stuk met boutgaten in elke hoek, dan een lasnaad van een halve bol aan één kant, en dan een lasnaad van een 1,25" buis naar de inlaatzijde van de kop. Het is nu slechts een potloodtekening. Als ik het in een bestand kan krijgen, zal ik het plaatsen voor opmerkingen.

Achterpoort

Ik zal de TS in de duetto plaatsen en mij werd verteld, maar ik heb het niet zelf gezien, dat er niet genoeg ruimte is. De motor en de versnellingsbak moeten erin, zodat ik het kan zien.

Dus wat is het laatste nieuws over dit draadje? Denken we dat deze kop op een oud 105 2L blok zou werken? Is er meer te doen om de koelvloeistofleiding te achterhalen? Ik denk dat ik gewoon de uitwisselbaarheid van dingen leuk vind en ik volg dit draadje met veel interesse.

Om dit in een Nord-blok te passen, moet je op alles letten wat hier wordt gezegd EN op alles wat wordt gezegd in de discussies over het plaatsen van een 75TS-kop op een Nord-blok. Dat is ergens op dit BB gedocumenteerd en om de kop te laten passen, moet je ofwel 75TS-taps gebruiken of de boringen verzinken, aangezien de taps van de Nord te kort zijn (of de TS-koppen te hoog).

Er is veel discussie over welke drijfstangen en zuigers te gebruiken, aangezien er daar enkele verschillen zijn, en ik moet toegeven dat ik die discussie niet kon volgen. Ik raakte enigszins verdwaald over de drijfstangen die 1 mm te kort of 3 mm te hoog waren, en de zuigers die te kort waren, of zoiets. Ik denk dat als ik dat ooit zou doen, ik die discussie opnieuw zal bekijken en zorgvuldig zal bestuderen.

Wat het water betreft, ik geloof dat het resultaat voor mijn tevredenheid is dat als ik het in een Alfetta plaats, ik voldoende ruimte achter de kop heb en ik een behuizing van aluminium zal fabriceren met een ontluchtingsklep en het water op die manier zal laten uitstromen. Ik zal het naar voren leiden onder de inlaat, en een inline thermostaat gebruiken in de buurt van de waterpomp en terug in de radiator.

Als je het in een 105 Bertone plaatst, heb je niet zoveel ruimte achter de kop en zul je de frankenstien-buizen moeten gebruiken.

Ik wilde deze thread opnieuw bekijken om te zien hoe je inlaatbuizen en luchtfilterkast het beste kunt plaatsen. Ik wilde ITB en een programmeerbaar FI-systeem gebruiken. Een Spica ITB of Gotechs kunnen werken, maar de hoek van de inlaatbuizen die omhoog gaan, maakt me ook zorgen over welk type box zal werken.

Hoe klinkt dit: Een omgekeerde Spica-airbox zodat de inlaatbuizen aan de bovenkant uit de box komen. Het grootste deel van de box zal onder de plaats hangen waar de buizen uit de box komen. Er zal wat plaatwerk moeten worden aangepast om de lucht weer van voren aan te zuigen.

"Het is zo gek dat het zou kunnen werken."

Ik dacht erover om een TS-motor in mijn Berlina te zetten, of misschien alleen de kop. Ik denk dat er misschien meer ruimte is tussen de motor en het schutbord op de Berlina dan op de GTV, maar ik weet het niet zeker. Ik weet dat er meer hoofdruimte is.

Discussion starter · #37 ·
Ik denk aan de zuigers en drijfstangen, zorg er gewoon voor dat het een bijpassende set is van dezelfde motortype. MAAR! Hebben Nord-zuigers niet te veel dome voor een TS-kop?. De speling van de motorkap is een probleem, de oliedop is verplaatst in de stijl van 250/330, en de 116-motorsteun kan de hogere inlaatbaan die nodig is voor de 155-kop niet compenseren. Ik zou hierom gekruisigd kunnen worden, maar. De oplossing hier is dezelfde oplossing die Alfa in de 101's gebruikte. Een "motorkapschep" van de Guila Spider, gekoppeld aan een 105 Spider-motorkap. Ik heb geen glasvezel- of composietvaardigheden om extra's te maken.

Ik vraag me af of mijn berlina de ruimte zou hebben die nodig is voor de inlaatrunner. Ik heb een set GSXR750-gasklephuizen die ik heb uitgelijnd op het Weber DCOE-boutpatroon. Ik vraag me af of ze zouden werken, aangezien ze zo kort zijn.

Ik heb de afstand tussen de kop en het schutbord van mijn berlina gecontroleerd en ik heb een goede 2,5 inch. Waarschijnlijk meer. Dus ik denk dat er genoeg ruimte is voor het koelmiddelgedeelte van deze kop. Het volgende dat moet worden gecontroleerd, is de speling voor het inlaatspruitstuk/systeem. Het lijkt erop dat ik 8 inch heb van de achterkant van de kleppendeksel tot de motorkap. Ik moet de voorkant controleren, maar ik denk dat het minstens een goede 3 inch is, misschien meer.

Zeg je dat er niet genoeg ruimte is voor de inlaat omdat ze in een hoek van ongeveer 45 graden omhoog staan vanaf de kop?
Ja, ze staan zo omhoog en de kop zit vrij dicht bij de motorkap in mijn Alfetta. Sterker nog, de voorkant van het kleppendeksel raakte mijn motorkap en ik moest er een stukje afsnijden.
Het lijkt erop dat ik 8 inch heb van de achterkant van het kleppendeksel tot de motorkap.
Als je een Nord-kop meet, zal het niet helpen. De TS-kop is een stuk hoger. Ik denk dat als je precies wist hoeveel hoger, je het na het meten zou kunnen berekenen. Ik heb nog niet gehoord wat het hoogteverschil is.
Alfa of-course - heb je een Nord- en een TS-kop naast elkaar in je werkplaats die je zou kunnen meten?
Ik ben benieuwd naar dat Steck-spruitstuk eerder. Wes, hoe stroomt de lucht erdoorheen? Maakt het een scherpe bocht als het de kop binnengaat?

21 - 40 of 183 Posts