Alfa Romeo Forums banner

1 - 13 of 13 Posts

·
Registered
289 Posts
Discussion Starter #1
Hi, I sell pair of rear lights Carello for Spider S1 "Osso di Seppia" NOS, ultra rare. For first series from 1967 to 1969 Mod. America. Left and right, new, no damage, original in box, Carello brand. price 800 euros for both. price little negotiable.
Ciao. Giorgio
1627932
IMG-20200512-WA0033.jpg
1627933
1627934
1627935
1627936
1627937
1627938
1627939
1627940
1627941

·
Registered
289 Posts
Discussion Starter #5
Hi Giorgio,
This is alfabb not ebay...price here are honest
Hi sampeiemo, I can agree with you that the price is high, but one thing is a high price, one thing is an honest price ... there is a difference. these lights are Carello, new, complete and still in their packaging as seen in the photos I published. Of course, you can buy cheaper, new, perhaps not original material and they are choices that each of us is free to make. even the non-original material can be of excellent quality and I understand who does not want to spend high amounts but here we are talking about two original pieces. Of course, to be honest I am ready to pick up my items when someone points me to two new cart sold for a lot less. It means that it is right that there are still a few decades left in the well-kept garage!

·
Registered
3,145 Posts
I agree with you that NOS Alfa parts are expensive and being an Alfa owner since 1968, I paid more for parts than the car was worth. I remember buying a starter motor armature for $100 and you could buy a running 750 Spider for $150 in the early 1970's. The owners should remember that this is 2020 and not 1970. You do not have to own a classic car if you cannot afford to buy the parts.

·
Registered
289 Posts
Discussion Starter #7
Ciao Kuni, sono d'accordo con coloro che sostengono che i pezzi di ricambio originali Alfa Romeo hanno prezzi elevati in base alla loro rarità, ma tutto ciò che ci circonda è così: il tartufo bianco costa eccessivamente più dei funghi champignon ma non perché vogliono speculare, semplicemente perché è quasi impossibile da trovare. Non sono d'accordo con i tuoi pensieri sul fatto che non dovresti possedere un'auto classica se non puoi acquistare pezzi di ricambio: il fascino della nostra passione per l'Alfa Romeo (ma anche per tutto ciò che genera passione) è arricchito da sacrifici, tempo, lavoro, dalla ricerca e, lascia che te lo dica, dalla follia di completare un progetto. Ho lavorato 12 anni sulla mia macchina, ho smesso di fumare per lei e ho rinunciato a molte altre cose. Sono i sogni che ci permettono di alzarci la mattina in attesa di girare una chiave per ascoltare un bialbero che borbotta !!!

·
--ADMINISTRATOR--chiuso per ferie
11,994 Posts
For those who don't want to use the google translator:

"Hi Kuni, I agree with those who claim that original Alfa Romeo spare parts have high prices based on their rarity, but everything that surrounds us is like this: the white truffle costs excessively more than champignon mushrooms but not because they want speculate, simply because it is almost impossible to find. I don't agree with your thoughts that you shouldn't own a classic car if you can't buy spare parts: the charm of our passion for Alfa Romeo (but also for everything that generates passion) is enriched by sacrifices, time, work, from research and, let me tell you, from the madness of completing a project. I worked 12 years on my car, quit smoking for her and gave up many other things. These are the dreams that allow us to get up in the morning waiting to turn a key to listen to a bialbero muttering !!!"

·
Registered
1,745 Posts
Price is more then fair if your looking for NOS to complete a high end restoration. I sold one side for $400 maybe 25 years ago. Repros weren’t being produced at the time which could have been a factor. You will never beat the fit and finish of NOS parts, they are rare and desirable and command a premium price.

·
Registered
44 Posts
Ciao sono d'accordo con coloro che sostengono che i pezzi di ricambio originali Alfa Romeo hanno prezzi elevati in base alla loro rarità, ma tutto ciò che ci circonda è così: il tartufo bianco costa eccessivamente più dei funghi champignon ma non perché vogliono speculare, semplicemente perché è quasi impossibile da trovare. Non sono d'accordo con i tuoi pensieri sul fatto che non dovresti possedere un'auto classica se non puoi acquistare pezzi di ricambio: il fascino della nostra passione per l'Alfa Romeo (ma anche per tutto ciò che genera passione) è arricchito da sacrifici, tempo, lavoro, dalla ricerca e, lascia che te lo dica, dalla follia di completare un progetto. Ho lavorato 12 anni sulla mia macchina, ho smesso di fumare per lei e ho rinunciato a molte altre cose. Sono i sogni che ci permettono di alzarci la mattina in attesa di girare una chiave per ascoltare un bialbero che borbotta !!!

Dear Giorgio, I think that all of us, who more who less, dress the same Alfa passion with different measures unit..inch..gr ...kg...Everybody who has this passion (which requires also some" competenze" and pocket sacrifice) thanks to this forum can growth it and ameliorate his knowledge on own' alfa….Beautiful Alfabb and thank you to who created alfabb...
Said that, pockets are not the same, I agree that NOS non used parts have a high costs..at least to create a difference with cheaper (not Always) repro parts...Anyone can decide the price of his car part and to buy or sell it…there is who takes the car completely original, who races, who change color, etcc who preserves the cars into the garage (the worse for me..) … You r free to sell at that price I a sorry if I disapponted you, the rich mother of "crazy" people is always pregnant…….
Hope you can sell
Fra

·
Registered
289 Posts
Discussion Starter #11
[QUOTE = "ossodiseppia, post: 8536465, membro: 896"]
Per coloro che non vogliono usare il traduttore di Google:

"Ciao Kuni, sono d'accordo con coloro che sostengono che i pezzi di ricambio originali Alfa Romeo hanno prezzi elevati in base alla loro rarità, ma tutto ciò che circonda è così: il tartufo bianco costa eccessivamente di più dei funghi champignon ma non perché vogliono speculare, semplicemente perché è quasi impossibile da trovare. Non sono d'accordo con i tuoi pensieri sul fatto che non dovresti possedere un'auto classica se non puoi acquistare pezzi di ricambio: il fascino della nostra passione per l'Alfa Romeo ( ma anche per tutto ciò che genera passione) è arricchito da sacrifici, tempo, lavoro, dalla ricerca e, lascia che vi dica, dalla gente di portare a termine un progetto. Ho lavorato 12 anni sulla mia macchina, ho smesso di fumare per lei e ho rinunciato a molte altre cose. Questi sono i sogni che ci accorgiamo di alzarci la mattina aspettando di girare una chiave per ascoltare un bialbero che mormora !!! "
[/ CITAZIONE]
scusa, semplicemente un errore uso sempre il traduttore di Google
[QUOTE = "Sampeiemo, post: 8536542, membro: 375092"]
Caro Giorgio, penso che tutti noi, che più che meno, vestiamo la stessa passione Alfa con unità di misure diverse..inch..gr ... kg ... Tutti quelli che hanno questa passione (che richiede anche alcune "competenze" e sacrificio tascabile) grazie a questo forum può crescere e migliorare la sua conoscenza sul proprio 'alfa… .Bella Alfabb e grazie a chi ha creato alfabb ...
Detto questo, le tasche non sono le stesse, concordo sul fatto che le parti non utilizzate NOS hanno un costo elevato ... almeno per creare una differenza con parti di ricambio più economiche (non sempre) ... Chiunque può decidere il prezzo della sua parte di auto e compralo o vendilo ... c'è chi prende l'auto completamente originale, chi corre, chi cambia colore, ecc. chi conserva le macchine nel garage (peggio per me ..) ... sei libero di vendere a quel prezzo mi dispiace se Non ti ho deluso, la ricca madre delle persone "pazze" è sempre incinta ...
Spero che tu possa vendere
Fra
[/CITAZIONE]
nessuna delusione, rispetto per tutte le opinioni e concordo sui sacrifici. Ti faccio un esempio: adoro un pezzo di ricambio di alfabeti che viene utilizzato per cambiare il servofreno ma capisco che non posso permettermelo, ma sto risparmiando piccole quantità per ottenerlo entro la fine dell'anno. passione, follia, sogni. è la mia strada da percorrere
Dear Giorgio, I think that all of us, who more who less, dress the same Alfa passion with different measures unit..inch..gr ...kg...Everybody who has this passion (which requires also some" competenze" and pocket sacrifice) thanks to this forum can growth it and ameliorate his knowledge on own' alfa….Beautiful Alfabb and thank you to who created alfabb...
Said that, pockets are not the same, I agree that NOS non used parts have a high costs..at least to create a difference with cheaper (not Always) repro parts...Anyone can decide the price of his car part and to buy or sell it…there is who takes the car completely original, who races, who change color, etcc who preserves the cars into the garage (the worse for me..) … You r free to sell at that price I a sorry if I disapponted you, the rich mother of "crazy" people is always pregnant…….
Hope you can sell
Fra
No problem Fra, I believe that AlfaBB is a community where respect for the opinions of the other are fundamental, if each of us has different possibilities to live our passion, different perspectives and different projects. I myself love an Alfaholics object that serves to cancel the brake booster on my car but I understand very well that I cannot afford it. this does not mean that I have stopped wanting it, I am simply putting aside small amounts every day to get it by the end of the year. madness? no: only passion!

·
Registered
289 Posts
Discussion Starter #12
Hi, I sell pair of rear lights Carello for Spider S1 "Osso di Seppia" NOS, ultra rare. For first series from 1967 to 1969 Mod. America. Left and right, new, no damage, original in box, Carello brand. SOLD. Thanks View attachment 1627932 View attachment 1627932 View attachment 1627933 View attachment 1627934 View attachment 1627935 View attachment 1627936 View attachment 1627937 View attachment 1627938 View attachment 1627939 View attachment 1627940 View attachment 1627941

·
Registered
870 Posts
Pricing on these lights are more than fair. The "Reproductions" that I have seen are junk. With the cost of doing a proper restoration, these parts are a drop in the bucket. NOS light assy's on a freshly restored Roundtail are priceless in my opinion..

1 - 13 of 13 Posts