Alfa Romeo 1900 primavera(Boano) - Alfa Romeo Bulletin Board & Forums

LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 7 (permalink) Old 03-31-2011, 03:26 AM Thread Starter
Registered User

Alfa Romeo 1900 primavera(Boano)

Hola, me presento aquí:

soy Alberto, estoy en Madrid y tengo un Duetto y un Primavera heredados de mi padre.
El Duetto está perfecto, pero el otro nunca llegó a restaurarlo, y quedó bajo la custodia de un conocido supuestamente bajo techo.

El año pasado por fin lo encontré y las imágenes dan pena, no sé que hacer con él.

¿alguien tiene alguno de éstos? me temo que arreglar la chapa será un esfuerzo tremendo en tiempo y por lo tanto dinero, y no sé si será más cara la restauración que el coche.

Yo lo ví en marcha hace 15 años y está bastante completo, pero la chapa... me duelen los ojos.

Tampoco tiene un valor sentimental demasiado grande, ya que si mi padre no lo restauró en muchos años, no me siento yo tampoco en la obligación de hacerlo.

Se admiten sugerencias o incluso si alguien necesita piezas podemos estudiarlo.

¡¡¡No sé que hacer!!!!

Ahí van las fotos.

tabaiba is offline  
Sponsored Links
Advertisement

post #2 of 7 (permalink) Old 04-06-2011, 02:07 AM
Registered User

alexcabalar's Avatar

pon lo a a la venta, yo no creo que esté tan mal, tiene trabajo pero si alguien lo quiere seguro que lo termina

58 Giulietta Spider/ 69 spider veloce/ 71 Junior Zagato
alexcabalar is offline  
post #3 of 7 (permalink) Old 04-06-2011, 05:21 AM
Registered User

AlvaroSeco's Avatar

Esta curioso el coche... tiene curre, pero su rareza en este pais es un punto a su favor.

subitocorse.com - Digital resource for classic transxale Alfa Romeo cars
AlvaroSeco is offline  

post #4 of 7 (permalink) Old 04-19-2011, 06:09 PM
Born Again Boarder
Gold Subscriber

Anfanuts's Avatar

Garage
Send a message via Skype™ to Anfanuts
Hey Alvaro, missed you on the last trip. Will be in Alicante with Italclassic/Ben Wed-Saturday. Perhaps next time. Will you go for the Boano?? Looks like a bit of work! My best! B

Anfanuts; Ph.A., B.S.A., U. of NOTASME
Now
- Spider Veloce, '69 US1750/4.56 LSD (
To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.
)(
To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.
) - since '75 for that early mid-life crisis!
- Pinyo - '72 Super, 2L/4.30LSD (
)(
) - for that late mid-life crisis!!
- Gina Lolo Bianca - '65 early Series 1 Super, white/lt.blue-gray, stock 1600/4.56

- for the heck of it now!!!
- Mr Piper- '73 Giulia Super 1.6, Giallo Piper/black, very stock (
) - for the 2017 Euro trip -

- "PF Ziggy" - 1991 ES-30 Sprint Zagato #550 - for pure hedonism now -

Gone-
- El Blanco - '75 Super, ex-Nuova to earlier Super style, 2L/4.30LSD, white/gray-black -
-

- Colonel Mustard - '67 Giulia Sprint GTV, Giallo Ocra/black, very stock, 1600 (
) -

- '70 1300 TI, 2L/4.10LSD, white/black - for a short while only . . .
- Benjamin - '76 ex-Nuova to 1600 Super (
) - for the 2011 Euro trip
- '69 1750 Berlina (wish I still had)
Links
Pinyo's 2010, 10 wk, 8000 mi "Super" Euro-Trip Blog -

Benjamin's 2011, 7 week, 3500 mile "Super2" Euro-Trip Blog -

Gina Lolo's 2011 Alfa Convention, 3350 mile Roadtrip blog -
Anfanuts is offline  
post #5 of 7 (permalink) Old 11-04-2011, 05:54 PM
Registered User

Hola Alvaro aguardo tu contacto con propuesta de venta a miguel.barros@consulgal.pt ,no te desiludiré, lo restauraré a fondo aunque tarde 10 años...
m almeida costa is offline  
post #6 of 7 (permalink) Old 11-04-2011, 07:35 PM
Senior Member
Platinum Subscriber

Lionel Velez's Avatar

Quote:
Originally Posted by m almeida costa View Post
Hola Alvaro aguardo tu contacto con propuesta de venta a miguel.barros@consulgal.pt ,no te desiludiré, lo restauraré a fondo aunque tarde 10 años...
Me han ofrecido uno similar en Altea. Si te interesa dejame saber. Y te pongo en contacto con el dueño. Claro es un paqute de dos coches.

Lionel

Auto Italia Sportiva / Classicwiring.com
Attached Images

Lionel Velez is offline  
post #7 of 7 (permalink) Old 11-07-2011, 01:30 AM
Registered User

alfa 1900

Si Leonel me encantaria!
Muchas gracias y un saludo

Miguel
m almeida costa is offline  
Reply

Quick Reply

Register Now

In order to be able to post messages on the Alfa Romeo Bulletin Board & Forums forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:

Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in

Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode

Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies